Ако санкциите спрямо Русия продължат, то прогнозите са, че ако руснаците искат да продължават да правят автомобили, то те ще трябва да забравят за екстри, като въздушни възглавници, боя металик и дори за усилителя на волана. Като цяло, ако автомобилната индустрия на страната-агресор оцелее, тогава нивото на оборудване, произведено в Руската федерация, ще бъде сравнимо с моделите от средата на ХХ век, пише Факти бг.
Проучвайки подробно проблемите, възникнали в руската автомобилна индустрия след началото на войната, събрахме ключовите проблеми, с които АвтоВАЗ и другите местни автомобилни заводи вече са се сблъскали или ще се сблъскат през следващите две седмици. И така, нека да преминем към конкретните точки за проблемите на руската автомобилна индустрия:
Лагери
Русия, няма собствени производители на лагери за автомобили! Те бяха доставяни от шведската инженерна компания SKF, но сега тя няма да прави повече това. Заместване на вноса? Да, възможно е, но отнема време и пари. Въпреки че е вероятно Китай може да „спаси“ Русия в това отношение…
Боя
По-голямата част от автомобилите, които се произвеждат в Русия са боядисани с чужда боя. И сега какво? Дори ако същият Китай помогне, в началото ще трябва да се задоволят с много скромна цветова схема, която е дори по-бедна, отколкото при автомобили от времето на СССР. Без металици, перли и т.н, а само с бяла, черна и сива боя.
Скоростни кутии
Монополист на синхронизаторите за ръчни трансмисии, произвеждани в Русия, беше немският гигант Hoerbiger. Заради войната в Украйна и свързаните с нея санкции обаче той спря сътрудничеството с Русия. Така че има два варианта - или да организират собствено производството на синхронизатори (отново - време и пари), или да произвеждат автомобили с превключване на предавките по старомодния начин - с „двойно амбриране“.
Хидравлични повдигачи
Ситуацията е същата – доставят се от чуждестранни фирми (основно немски). И сега инженерите на АвтоВАЗ и не само, са изправени пред трудна задача - освен, разбира се, ако германските компоненти не бъдат заменени с китайски ...
Въздушни възглавници
Въздушни възглавници никога не са произвеждани в Русия. Както и при другите резервни части, те се купуват от чужбина. Ако санкциите продължат, руснаците ще бъдат принудени да произвеждат автомобили без еърбегове.
ABS, ESP и др.
Антиблокиращата спирачна система, системата за стабилност и други атрибути на съвременните автомобили са напълно „космически“ технологии за руската индустрия. Нито един от тези и други сензори никога не е бил произвеждан в Руската федерация. И всякакви „автопилоти“ и други „показни“ проекти не са нищо повече от квинтесенция на чуждите технологии и резервни части.
Екология
За да постигне ниски емисии и да отговори на високите стандарти, Русия ще трябва да похарчи повече от един милиард, да не говорим за време. Какво ще се случи? Най-вероятно автомобили в Русия ще продължат да се произвеждат, но те едва ли ще покриват дори вече остарели екостандарти, като Евро 5 и Евро 6. Но Евро 1 или може би Евро 2 могат да бъдат постигнати... поне на теория.