Шефът на Dacia Денис Льо Вот разкри защо не го интересуват провалените краш тестове на новите модели.
Сегашните Sandero и Logan получиха само две звезди в европейските тестове за пасивна безопасност, новото комби Jogger и електрическият автомобил Spring пък имат една звезда.
Топ мениджърът обаче смята, че няма място за безпокойство, тъй като ниските крайни резултати се обясняват с липсата на модерни системи за активна безопасност при колите на Dacia, пише fakti.bg.
Денис Льо Вот подчерта, че румънската марка гледа сериозно на пасивната безопасност и се грижи за хората.
Бюджетната марка обаче подхожда по различен начин към системите за активна безопасност: Dacia вярва, че могат да бъдат направени икономии от разработването и внедряването на спомагателна електроника.
Не е за вярване как премина офроуд гонка между Dacia Duster и Land Rover ВИДЕО
„Всичко е въпрос на избор“, казва Денис Льо Вот. „Много хора изключват асистента за контрол на лентата и след като шофьорите масово деактивират тази система, защо да я продаваме?“ Според шефа на Dacia технологиите за активна безопасност трябва да са опции, а Euro NCAP изисква тези системи да бъдат включени в базовото оборудване.
Льо Вот дава пример с теста на Sandero Stepway и Logan, за да подкрепи думите си: и двата модела получиха само две звезди, но защитата срещу сблъсък е такава, че хечбекът и седанът биха получили четири от максималните пет звезди, ако експертите поставят окончателната оценка без да взимат предвид наличието на активни системи.
Вижте единствената в света лимузина Dacia Duster ВИДЕО
Липсата на разходи за разработване и фина настройка на електронни системи за активна безопасност позволява на Dacia да предлага новите си продукти на по-ниски цени.
Друга антитенденция, подкрепяна от Dacia, е наблягането на двигатели с вътрешно горене до забраната на бензиновите двигатели в Европа. Дъщерната компания на Renault обаче не може без хибриди.