Невероятна гама от 13-литрови двигатели с вътрешно горене със стандарт Евро-6 с мощност 420, 460, 500 и 560 конски сили ще се появи в Русия през 2023 година.
Двигателите са създадени на базата на изцяло нова платформа, от нулата, което е отнело пет години.
Ресурсът на новите двигатели е минимум 2 милиона километра, което е с 305 повече отколкото на двигателите от сегашното поколение.
КПД-то на новите мотори е невероятно високо - 50%. Това е абсолютен рекорд. Двигателите ще работят в комбинация с новата скоростна кутия на Scania Opticruise G25CM и G33CM.
Въртящият момент ще бъде предаван от задни мостове с изцяло нова конструкция с високо предавателно число, където максималният показател ще е 1,95:1.
Всъщност, всичките двигатели ще могат да работят с HVO (хидрогенизирано растително масло), а две версии със 100-процентов биодизел FAME.
Сред технологичните решения са два горни разпределителни вала, неутрализатор SCR с двойно впръскване на AdBlue и декомпресионна моторна спирачка.
Основната конструкция е проектирана с отчитането на минималното триене: това включва и полиране на повърхността, и точно снадени възли.
"Веднага разбрахме, че са ни необходими два горни разпределителни вала (DOHC) в комбинация с четириклапанна глава на цилиндрите и SCR.Решението DOHC позволи да се доведе до необходимото ниво на ефективност системата за декомпресионната моторна спирачка.
Също така за системата на неутрализацията (SCR) на Scania с двоен дозатор изискваше точен контрол на клапаните с помощ на горния разпределителен вал", каза главният инженер по проектирането на редовите двигатели на Scania Магнус Хенриксон.
Работният обем на двигателя е 12,74 литра, степента на сгъстяване - 23:1, максималното налягане в цилиндрите в такт на работен ход е - 250 бар.