До средата на 2024 г. Русия ще има още един почти собствен автомобил - "Волга", обявиха руските властите за радост на масите. Властите споменаха, че чуждестранен производител е избран за производствен партньор. Руснаците обаче не са чак толкова наивни и бързо се досетиха.
Това всъщност е китайската лимузина HONGQI H5. Просто е сменена емблемата и долната част на предната решетка. Но това, което беше изненадващо, не беше 100% прилика, а цената на Волгата.
Открийте разликите:
Новата Волга и китайската HONGQI H5.
А защо не и моделът на "Волво S60" отпреди 5 години...
Когато се появиха първите съобщения за новата Волга с модерен дизайн, руснаците веднага я разпознаха. Автомобилът, произведен от Автомобилния завод в Нижни Новгород, не се различаваше изобщо от продукта на китайската автомобилна индустрия Hongqi H5.
На пръв поглед няма разлики. Но вицепремиерът Денис Мантуров каза, че те съществуват:
„Знаете ли, това е напълно модерен външен вид. Логото е познато в цял свят – с елен.”
Освен елена, решетката на радиатора ще ви напомни малко за старата Волга.
Китайският дизайн ще бъде заменен с този на ГАЗ. Тук адаптацията свършва.
Руснаците активно обсъждат новата кола. Има злобни коментари от сорта на "Поне логото ще произвеждат ли в Русия или и то е китайско?" Широките руски души обаче реагираха благоприятно на бъдещата кола.
Руската автомобилна индустрия винаги е работила по този начин, но преди конфликта в Украйна те сглобяваха „европейци“ във фабриките, а сега - китайци, основното е, че го правят добре.
„Основното нещо е да внимавате с педалите, в противен случай веднага щом настъпите газта, веднага ще изпреварите целия Запад, освен ако не се счупи, разбира се.“ - пише потребител от Тюмен, намеквайки за последните новини за здравината при замръзване на китайските автомобили.
Но основният въпрос дори не е качеството, а цената на новата Волга.
Автомобилните ентусиасти казват, че ако струва 2,5 милиона рубли, тогава биха могли да се замислят. Но ще струва двойно повече. Цената е 5 милиона рубли - около 100 хиляди лева по днешен курс. И тук идва най-интересното. Цената на китайския оригинал е наполовина от този на копието в Русия.
Hongqi H5 струва около 27,129 долара.
Оригиналът на новата Волга вече се продава в Русия. На официалния уебсайт на компанията цената обаче е два пъти по-висока от очакваното от руските автомобилни ентусиасти. Малко вероятно е Волга да стане народен автомобил.
Средната цена за нова кола в Русия през първата половина на годината е била 1,9 милиона рубли.
В края на годината, поради въвеждането на такси за рециклиране, тя, разбира се, ще се увеличи, но не до 5 милиона. Средната сума за употребявани автомобили през първата половина на 2023 г. е 1,3 милиона рубли - 25 хиляди лева.
Продажбите на употребявани автомобили в страната не са сравними с продажбите на нови.
През първите 9 месеца на 2023 г. руснаците са закупили повече от 5 милиона коли на вторичния пазар.
В 145 милионната Русия са продадени само 110 хиляди нови коли.
За сравнение в най-бедната страна в ЕС със 6,5 милиона население България са продадени над 45 хиляди нови коли.
Тъй като служителите ще трябва да преминат от немски лимузини към руски, както поради политиката, така и поради трудностите в поддръжката, може да се предположи, че те биха предпочели китайската „Волга“ с „всички екстри“, отколкото някоя „Лада Гранта“.
Волгата определено няма да стане народен автомобил, а ще повтори съдбата на своя предшественик.
В Съветския съюз партийното ръководство пътува изключително на „Волги“.
Така ще бъде и в новия кръг на развитие: шефовете ще получат Волги, а обикновените хора ще получат "Лада Гранти".