Москвич 3е беше разкритикуван за лошата си приспособеност за студената руска зима. В кросоувъра са идентифицирани цял набор от недостатъци.
В рамките на международния форум Fleet World 2024 ръководителят на флота на руския клон на AstraZeneca сподели своя опит в експлоатацията на електрически превозни средства.
Фармацевтична компания придоби няколко електрически Москвич 3e и не мина без проблеми. По време на презентацията бяха изброени най-малко седем проблема на руско-китайските кросоувъри и повечето все още не са решени.
Първо, Москвич 3е има ненаситна стандартна печка: много енергия се изразходва за отопление на интериора и поддържане на работната температура на високоволтовата батерия.
Решението на производителя е оригинално: можете да оборудвате кросоувъра с дизелов нагревател!
Второ, системата за издухване на въздух е неефективна: при температури под -5°C краката са студени и стъклата се запотяват.
Други проблеми са свързани с плаващи дефекти в Москвич 3е: понякога електрическата кола не стартира на студено, има проблеми със сензорния панел и камерите за кръгов обзор. Мултимедийната система и блоковете на камерата трябва да бъдат сменени гаранционно.
Има оплаквания относно зарядните устройства на Energy of Moscow: по време на снеговалежи станциите се изключват спонтанно, може да не работят и след зареждане на електрическия автомобил има „бъгове“. Решение на този проблем все още не е намерено.
Москвич 3e също има типични недостатъци на електрическите превозни средства: през зимата пробегът е по-малък от обявения (средно 250 километра вместо 410), батерията трябва да се загрее преди пътуване, мощността на електродвигателите е ограничена при студено времето и възстановяването на кинетичната енергия не е толкова ефективно.