Русия, освен без коли, може да остане и без гуми

  • 17.03.2022 9:25 /
  • 535 /
  • 0
Русия, освен без коли, може да остане и без гуми

Френският производител на гуми Michelin ще преустанови работата на завода си в Русия, а също е прекрати и износа си в страната. Това става ясно от съобщение на официалния сайт на компанията. 

В изявлението се подчертава, че в създалите се условия приоритет за Michelin е подкрепата на всичките служители на компанията. 

Що се отнася до руското производство, става дума за завода в Давидово (Московска област), основан през 2004 година, когато заработиха два цеха - по смесване на гуми и поставяне на шипове. Към момента на щат са назначени 750 души, заводът произвежда гуми за леки коли и камиони, предимно за местния пазар. Засега работниците не са заплашени от уволнение. 

Групата Michelin остава изцяло мобилизирана и ще продължи да адаптира своите решения с оглед на развоя на ситуацията, отбелязват в компанията. 

Основните причини за прекратяването дейността на заводите за гуми на чуждестранните марки са проблемите с оперативната дейност, трудностите с доставките на суровини и полуфабрикати. 

Основният въпрос в последно време е дали ще има доставки въобще, и ако не, дали Русия ще може да произвежда сравними по качество гуми само със свои сили.  

Междувременно в Уляновск работа ще прекрати завода ""Бриджстоун Тайер Мануфекчуринг СНГ".

Засега прекратяването е с временен характер, но освен това компанията Bridgestone заяви, че преустановява и вноса на своята продукция в Русия и замразява инвестиционните си проекти. В официално изявление се съобщава, че тези стъпки са предприети във връзка с руско-украинския конфликт, логистичните проблеми, нарушаването на веригата на доставки и волатилността на валутите.

Заводът ще престане да работи на 18 март, но пи това всичките 1100 служители на предприятието ще продължат да получават заплата. От компанията подчертаха, че внимателно следят промените и са готов "при необходимост гъвкаво да адаптират плановете си". 

Уляновският завод изнася около 20% от своята продукция, при което около половината от този обем за Западна Европа. 

Bridgestone е сравнително скъпа марка и специалистите казват, че в номенклатурата  14" и 15" шофьорите лесно ще могат да намерят други гуми (в частност може да купуват руската Кама),но за гумите с размер 16" може да възникне дефицит. Има китайски аналози, но те засега не се доставят в Русия. 

От намиращите се в Русия заводи продължават да работят тези на Nokian и Yokohama, но всеки завод си има своята специфика. Също така те всеки ден се сблъскват с едни и същи проблеми. По-рано работа в завода си спря Continental (Continental, Gislaved и Matador с размер от 13" до 21"). 

 

КОМЕНТИРАЙ