Освен бумът на електромобилите, автомобилните производителите разработват все повече нови електрически мотоциклети. Причина за това е планираната за 2035 година пълна забрана на двигателите с вътрешно горене в ЕС. Вероятно същата съдба ще имат и традиционните мотори, пише money.bg.
Стремежът на Европейският съюз да сложи край на ерата на двигателите с вътрешно горене, всъщност е много лоша новина именно за мотоциклетистите, пише Politico.
"Забраната на производство на двигателите с вътрешно горене ще доведе до смъртта на мотоциклетизма като хоби за мнозина", казва Михаел Ленцен от Германската асоциация на мотоциклетистите (BVDM).
Въпреки че мотоциклетите представляват само 2 процента от европейския пазар на превозни средства, наистина има причина за безпокойството на сектора. Традиционните мотори обикновено са по-икономични от автомобилите и отделят по-малко парникови газове, но все пак са големи емитери на замърсители като въглероден окис и азотни оксиди.
Първа е Великобритания?
Засега е известно, че конвенционалните мотоциклети ще бъдат забранени във Великобритания. Горещата вълна, която обхвана Острова предизвика пожари в цялата страна, а мнозина са на мнение, че това време се дължи на климатичните промени.
Това изисква по-бърз преход към електрически превозни средства, като властите в Обединеното кралство започнаха проучване сред гражданите, за да разберат как те ще реагират на пълната забрана за продажба на превозни средства от категория L с "ненулеви емисии".
В категория L в страната попадат дву- и триколесните мотопеди, мотоциклети, мотоциклети с кош и АТВ-машини.
Според информация на британските медии, планът на правителството е забраната да влезе в сила от 2035 година.
В същото време Великобритания отчита ръст от 120% спрямо 2021 година на продажбите на електрически мотоциклети. В страните от ЕС ръстът е сходен.
Действията на Брюксел
Конкретни действия все още няма. Забраните обаче започват да се прилагат в някои европейски градове, като Париж и Барселона въвеждат ограничения за достъп за определени видове мотоциклети. Затова и все по-често се чуват подозренията на автомобилните производител, че забраната на двигатели с вътрешно горене от 2035 година ще важи и за моторите.
Електрифицирането на двуколесните превозни средства е нещо, което може да се направи по-лесно за мотоциклети и скутери, използвани за ежедневно градско пътуване, където разстоянията не са дълги и презареждането е лесно.
Според проучване на Федерацията на европейските мотоциклетисти (FEMA) повечето собственици на мотоциклети биха се отказали от шофирането им, вместо да преминат към превозно средство с нулеви емисии.