Рокерите са в ужас, защо ЕС постъпва толкова гадно с тях и им взима най-ценното

https://auto.blitz.bg/novini/rokerite-sa-v-uzas-zashho-es-postpva-tolkova-gadno-s-tyax-i-im-vzima-nai-cennoto Auto.blitz.bg
Рокерите са в ужас, защо ЕС постъпва толкова гадно с тях и им взима най-ценното

Освен бумът на електромобилите, автомобилните производителите разработват все повече нови електрически мотоциклети. Причина за това е планираната за 2035 година пълна забрана на двигателите с вътрешно горене в ЕС. Вероятно същата съдба ще имат и традиционните мотори, пише money.bg.

Стремежът на Европейският съюз да сложи край на ерата на двигателите с вътрешно горене, всъщност е много лоша новина именно за мотоциклетистите, пише Politico.

"Забраната на производство на двигателите с вътрешно горене ще доведе до смъртта на мотоциклетизма като хоби за мнозина", казва Михаел Ленцен от Германската асоциация на мотоциклетистите (BVDM). 

Въпреки че мотоциклетите представляват само 2 процента от европейския пазар на превозни средства, наистина има причина за безпокойството на сектора. Традиционните мотори обикновено са по-икономични от автомобилите и отделят по-малко парникови газове, но все пак са големи емитери на замърсители като въглероден окис и азотни оксиди.

Първа е Великобритания?

Засега е известно, че конвенционалните мотоциклети ще бъдат забранени във Великобритания. Горещата вълна, която обхвана Острова предизвика пожари в цялата страна, а мнозина са на мнение, че това време се дължи на климатичните промени.

Това изисква по-бърз преход към електрически превозни средства, като властите в Обединеното кралство започнаха проучване сред гражданите, за да разберат как те ще реагират на пълната забрана за продажба на превозни средства от категория L с "ненулеви емисии".

В категория L в страната попадат дву- и триколесните мотопеди, мотоциклети, мотоциклети с кош и АТВ-машини.  

Според информация на британските медии, планът на правителството е забраната да влезе в сила от 2035 година.

В същото време Великобритания отчита ръст от 120% спрямо 2021 година на продажбите на електрически мотоциклети. В страните от ЕС ръстът е сходен.

Действията на Брюксел

Конкретни действия все още няма. Забраните обаче започват да се прилагат в някои европейски градове, като Париж и Барселона въвеждат ограничения за достъп за определени видове мотоциклети. Затова и все по-често се чуват подозренията на автомобилните производител, че забраната на двигатели с вътрешно горене от 2035 година ще важи и за моторите.

Електрифицирането на двуколесните превозни средства е нещо, което може да се направи по-лесно за мотоциклети и скутери, използвани за ежедневно градско пътуване, където разстоянията не са дълги и презареждането е лесно.

Според проучване на Федерацията на европейските мотоциклетисти (FEMA) повечето собственици на мотоциклети  биха се отказали от шофирането им, вместо да преминат към превозно средство с нулеви емисии.

Горещи

Коментирай
3 Коментара
Хайде
преди 1 година

измишльотини. Кой модел мотор е с ЕГР, филтри и катализатори на газоизпускателен тракт? Факт е, че разхода на бензин на моторите с големи двигатели е същият както на лек автомобил.

Откажи
Акъл парасъ
преди 1 година

почвам да ривъ. не мога да си представя да се появя на събор с ел.тротонетка. но пък как ще въртя гуми с нея не е истина

Откажи
Емилито
преди 1 година

В бъдещето ще се карат, ел. Тротинетки по розови рокли, без значение, мъж ли си, женали си, да се проветряват, макарите, като русата травеститка, и кат държи на 25км/ч,скорост.

Откажи