Растящите приходи и рекордните продажби позволиха на Lamborghini да бъде първата компания в европейската автомобилна индустрия, чиито служители да преминат към 4-дневна работна седмица, като същевременно получават не по-малко пари за работата си, а повече.
Служителите на други автомобилни компании могат само да завиждат на колегите си от Lamborghini.
"Работете по-малко, работете по-добре" е мотото на италианските синдикални организации, обявили историческата сделка с Automobili Lamborghini S.p.A., чиито служители ще са първите в бранша, които ще преминат към по-кратка, четиридневна работна седмица. Преходът все още е непълен, но дори и той ще даде на хората десетки "допълнителни" свободни дни в годината.
Според Reuters служителите на Lamborghini, работещи на ротационен график на две смени, ще редуват 5-дневна работна седмица и 4-дневна работна седмица, което ще им даде 22 допълнителни почивни дни годишно. За служителите, работещи на трисменен график, където има нощни смени, 5-дневна работна седмица ще се редува с две 4-дневни смени, броят на почивните дни годишно за такива служители ще се увеличи с 31.
Планът за оптимизиране на работата на Lamborghini включва и 50% увеличение на редовните бонуси и еднократен бонус от 1000 евро в края на този месец.
Накратко, шивачки, монтажници, резачки, моделисти, чистачи и други служители на фабриката в Sant'Agata Bolognese ще празнуват Нова година в отлично настроение и с отлични перспективи - можете само да се радвате за тях.
Преходът към 4-дневна работна седмица е нововъзникваща общоевропейска тенденция, но автомобилната индустрия все още не я подкрепя, Lamborghini обаче се превърна в пионер в този смисъл.
Опитът от подобен преход в други индустрии (например в банковия сектор) показва, че служителите, които работят четири дни в седмицата вместо пет, са по-мотивирани, почиват по-добре и затова често постигат по-големи успехи от колегите си, които работят пет или повече дни в седмицата.
Lamborghini вече може да си позволи първия експеримент в индустрията с намаляване на работното време, съчетан с увеличаване на заплащането на служителите.
Миналата година беше рекордна за италианската компания по отношение на печалби и продажби, а 2023 г. вероятно ще бъде още по-успешна.
Според резултатите от първите три тримесечия на тази година Lamborghini е продала 7744 автомобила в световен мащаб (+4,2% спрямо същия период на миналата година), оборотът за същия период за първи път надхвърля 2 милиарда евро, портфолиото от поръчки е пълно за няколко години напред.
Междувременно марката майка на концерна Volkswagen, който включва Lamborghini, сега губи пари, намалява разходите и съкращава служители.