Renault показа електрически микробус за доставка. Концепцията се нарича Estafette и ще стане серийна след две години. Той е базиран на гъвкавата платформа FlexEVan и с размери, подобни на тези на Kangoo.
Estafette не отстъпва на по-големия Trafic по отношение на товароносимостта. Основната характеристика е електронната архитектура на SDV, която ви позволява да подобрявате автомобила през целия му жизнен цикъл.
Ако видите нещо познато във външния вид на Renault Estafette, тогава това не е случайно. Ванът далеч не е нов и беше представен още през пролетта под името U1st Vision.
Негов създател беше консорциумът Software République, който включваше седем френски компании, а целта на проекта беше да демонстрира възможностите на многофункционалната платформа FlexEVan.
На свой ред за нея отговаря Flexis, която е близка до серията Estafette, която Renault основава заедно с Volvo Group и CMA CGM.
Името на концепцията се отнася до едноименния модел от 1959 г., който беше първото Renault със силов агрегат (двигател + скоростна кутия) в предната част на каросерията.
Задачата пред наследника не е лесна: да реши проблема с логистиката на "последната миля".
Микробусът е разработен с участието на професионални шофьори, така че всичко в него е направено за тяхно удобство.
Например, размерът на Estafette е сравним с Kangoo, с изключение на това, че е малко по-висок. Но по отношение на товароносимостта той не отстъпва на по-големия Trafic, а по отношение на маневреността колата има сходство с Clio.
Хора с височина до 190 сантиметра могат да влизат вътре в микробуса, без да се навеждат. Вместо задни люлеещи се врати е монтирана практична ролетна щора, а плъзгащите се странични врати имат опростен механизъм за отваряне.
В колата обаче има само едно кресло (има допълнителна сгъваема седалка, но тя е предназначена само за периоди на обучение), но куп екрани, включително дисплей с джаджи за достъп до често използвани функции, както и рафтове за документи и малки неща.
Освен това под седалката има няколко чекмеджета: три отстрани на вратата и четири от противоположната страна.
Тъй като Estafette използва електронната архитектура SDV (софтуерно дефинирано превозно средство), тя може да бъде надграждана през целия си жизнен цикъл и да използва общ интерфейс за всякакви преобразувания.
Например, ще бъде лесно да инсталирате хладилен агрегат – и съответната информация за температурата автоматично ще се появи на контролния панел – или да добавите специално осветление в работната зона. Според плана първият електрически ван Flexis ще бъде пуснат през 2026 г.
Автомобилите ще се сглобяват във френския завод на Renault в Сандувил.