Проблемът с рециклирането на батерии за електрически превозни средства ще се влоши в близко бъдеще. Според SNE Research броят на изведените от експлоатация електрически превозни средства в световен мащаб ще се увеличи значително през следващите десетилетия.
През 2025 г. се очаква 560 хиляди електрически превозни средства да бъдат пенсионирани, а до 2040 г. този брой ще нарасне до 42 милиона броя.
С нарастващата популярност на електрическите превозни средства нараства и броят на използваните автомобилни батерии, изискващи рециклиране.
Анализаторите на SNE Research прогнозират значителен растеж на глобалния пазар за рециклиране на използвани батерии: до 52 милиарда долара до 2030 г., 172 милиарда долара до 2040 г. и 450 милиарда долара до 2050 г.
Все още обаче не са разработени идеални стандарти за повторна употреба на използвани батерии. На Световния икономически форум, проведен в Давос през 2024 г., председателят на CATL Жен Югун каза, че за тяхната компания проблемът не е повторното производство на батерии, а как да се изпратят използваните батерии за рециклиране и повторно производство във фабриките на CATL.
Той отбеляза, че миналата година CATL е завършила 100 000 операции по рециклиране на отпадъчни батерии и успешно е използвала повторно 13 000 тона литиев карбонат.
Югун отбеляза също, че рециклирането на батерии изисква държавна подкрепа, която ще позволи на технологичните компании да рециклират използвани батерии и да изпращат реновирани батерии в по-слабо развитите страни и региони, за да им помогнат да генерират електричество.
Без държавна подкрепа подобни инициативи стават много по-трудни и по-малко ефективни.