Канадската автомобилна асоциация (CAA) проведе пътни тестове, за да провери пробега и скоростите на зареждане на 14 популярни електрически коли по време на много студено време.
Добре известно е, че електромобилите губят известен процент от пробега си в студени условия, тъй като батериите губят енергия в това, което е известно като „загряване“, за да работят оптимално. Резултатите от най-новото проучване на CAA обаче доказват, че електрическите автомобили не са безпомощни при силен студ.
Електрическите автомобили са пътували от Отава до Мон Тремблан, тъй като основната цел на проучването е било да се определи какъв пробег могат да постигнат електромобилите, както и колко време отнема презареждането на зарядна станция.
Съобщава се, че температурите по време на тестовете са варирали от -7 до -15°C и след като всичките 14 автомобила са изминали необходимото разстояние, те са били свързани за зареждане към 350 кВт зарядна станция. В резултат на това се оказва, че всички те демонстрират по-лош показател за пробег от заявения от производителя на автомобила.
Показаха новия BMW iX, който вече има по-ниска цена ВИДЕО
Средно електрическите коли са загубили между 14 и 39% от пробега си. Експертите на CAA отбелязаха Chevrolet Silverado EV и Polestar 2 като моделите, които губят най-малко пробег в студено време. В същото време най-лошото представяне е показано от Volvo XC40 Recharge, който е изминал с 39% по-малко от посочения пробег.
Също така си струва да се отбележи, че Kia EV6 не е включен в измерванията на пробега, но беше включен в теста за зареждане.
Победител стана Tesla Model 3, който възстанови 200 км пробег за 15 минути зареждане. От CAA съветват собствениците на електромобили да ги държат в топъл гараж или, ако това е невъзможно, да ги почистят от сняг и лед преди движение.