Първосигнално, бързото и ултра-бързото зареждане на батерията на един електромобил "носи" в себе си моментална увереност в сериозното натоварване на акумулаторните модули и още по-бърза деградация на живота им. Дали обаче това е така?
Отговор на този въпрос дават от Recurrent, като публикуват данни от над 12 500 автомобила Tesla, собствениците на които са споделили информация за предпочитан стил на зареждане, както и цифрени изражения на деградацията на батерията на своя електромобил, пише "Ауто прес".
Проучването на Recurrent включва собственици, които зареждат на бързи станции минимум 90% от времето, срещу такива които се възползват от удобната услуга по-малко от 10%, или казано по-просто такива, които зареждат почти ексклузивно на бърза зарядна станция срещу такива, които почти не използват такава.
На базата на събраните данни, Recurrent прави заключение, че няма статистически значима разлика в деградацията на батерията, а от там и на свободния пробег, при двата противоположни сценария на зареждане.
Намериха необичаен склад с десетки автомобили Nissan Skyline GT-R СНИМКИ
"Накратко, стабилните системи за управление на топлината, напрежението и батерията, в които са инвестирали производителите на електромобили, предпазват батериите им от повреда при рутинна употреба на система за бързо зарядно", казват от Recurrent, а самите графики демонстрират разлика от буквално няколко процента в капацитета на батериите