През уикенда, китайският производител на електромобили NIO, в лицето на своя президент и основател Уилиям Ли, проведе интересен експеримент с представител на модела ET7.
Тръгвайки от PSS станция с напълно зареден батериен модул с капацитет от 150 kWh, Ли, заедно с вицепрезидента на компанията Шей Фей, успяха да изминат 1044 километра без необходимост от дозареждане на батерията, пише ауто прес нет.
При приключване на експеримента, акумулаторният модул е бил с оставащ заряд от 3% или около 36 километра пробег (CLTC стандарт на замерване)
Интересни подробности около приключението са, че то е отнело малко над 14 часа, в 12 от които автомобилът е бил в движение, като то е било проведено в сравнително неблагоприятни за експлоатацията на електромобил условия- външна температура от -2 до 12 градуса.
След приключването на пробега, от NIO са отчели средна консумация на енергия от 13.2 kWh, а средната скорост на движение е била почти 84 км/ч (83.9 км/ч).
Друг интересен момент около експеримента е този, че 92% от движението на колата- почти 960 километра, е било осъществено в асистиран режим на управление NOP+ (Navigate on Pilot Plus).
Уникалният за китайската автомобилна индустрия батериен модул с капацитет от 150 kWh на NIO тежи 575 килограма, което е само с 20 килограма повече от изпълнението на батерията с капацитет от 100 kWh.
Първите доставки на изцяло новия топ-модел ET7 на китайският производител на електромобили NIO са били осъществени още на 28 март миналата година .
NIO ET7 е първата кола, разработена на базата на второто поколение технологична платформа на компанията, като предлага на потребителите впечатляващо богато стандартно оборудване с редица умни технологични, конструкционни и софтуерни решения за подобряване на комфорта и безопасността.
NIO ET7 беше представен от компанията в началото на 2021 година, като дебютира с обещанието да предложи възможност за изминаването на 1000 километра с един заряд на батерията си.
Електромобилът е с основни габарити дължина 5098 мм, височина 1505 мм и ширина от почти 2 метра (1987 мм), а междуосието му е 3060 мм.
Базовата версия на NIO ET7 се предлага с батериен блок с капацитет от 70 kWh и очаквана автономност от над 500 километра (NEDC стандарт), след което е позиционирана модификация с батерия 100 kWh и автономност от над 700 километра, а топ версията ще разполага с акумулаторен блок със 150 kWh и свобода на движение в продължение на повече от 1000 километра.