Когато си купите нов автомобил и откриете дефект в него, ви става много неприятно. Колата трябва да се върне на дилъра и да се чака, докато той поправи повредата. В рамките на изследването Cote d’amour des constructeurs 2022 дилърите на коли са били попитани за броя на "следпродажбените връщания заради производствен брак".
Средният бал е бил 5,86 от 10, докато през 2021 година той е бил 5,18 от 10. Но тези цифри не казват много, защото между лидера в класацията (8,28 бала) и аутсайдера (1,86 бала) пропастта е огромна.
Победителят за 2022 година е компанията Volvo (8,28 бала). Шведският автомобилен производител, собственост на китайската Geely, е изпреварил миналогодишния лидер Suzuki, чийто показател е паднал от 8,46 до 8,15 бала.
Третото място се пада на Toyota, а четвъртото на Honda.
Японските автомобилни производители като цяло допускат по-малко заводски дефекти. Но Nissan и Mazda са станали изключение от правилото - те са се наредили съответно на 12 и 13 място.
Компанията Jaguar Land Rover (собственост на индийската Tata), която често е критикувана за своята слаба надеждност, е получила само 1,86 бала, заемайки последното място в класацията.
Renault с 6,44 бала се оказва не на чак толкова високо място, колкото нейната дъщерна компания Dacia. Не е радостно положението и за Volkswagen, пише френското издание Largus.
Ако Seat и Skoda са получили по-голям от средния бал, то самият VW е успял да си спечели само 5,02 бала. Audi пък получава 5 бала, което е по-зле от показателите на BMW и Mercedes-Benz.