Всяка една автоматична скоростна кутия няма да издържи дълго, ако я натоварвате в студено състояние и без да я подгреете, и също така не ѝ сменяте маслото и филтъра.
Но има една от тях, която дори тези съвети няма да спасят - нейните вродени слабости са принудили хиляди и хиляди автомобилисти да плащат като попове за ремонта ѝ, казва експерт.
Говорим за автоматичната скоростна кутия AL4 (DP0) , която е монтирана в модернизиран вид на Duster, Logan, Sandero, Fluence, Megan, Kangoo и много модели на Peugeot и Citroen. На вторичния пазар си струва да купувате тези автомобили с автоматични скоростни кутии само с пробег не по-голям от 100 хиляди км.
Гореспоменатите френски автомобилни производители разработиха тази автоматична трансмисия, но въпреки различните кръпки, болестите за всички версии на кутията са еднакви:
- при прегряване главният соленоид се разрушава много бързо
- втулките на вала бързо се износват
- електрониката се се чупи
През 2009 г. кутията беше модернизирана и се появи четиристепенният AT8 (DP2 от Renault). Това устройство преминава в авариен режим при прегряване, което предпазва неговите компоненти. Появиха се и по-усъвършенствана охладителна система и преобразувател на въртящия момент от ZF ...
Но скоростната кутия продължава да е доста капризна, останали са старите хронични болести: слаби соленоиди и втулки. Ресурсът на кутията AT8/DP2 е приблизително 220-250 хиляди км. Това е важно да се има предвид при избора на френски употребяван автомобил.