Често именно двигателят, като най-сложния агрегат, става причината за проблеми при сериозен пробег. Особено такива проблеми са вероятни, ако двигателят е турбина. Атмосферните също обаче не са безгрешни, но ние сме избрали варианти с доста добра репутация.
Mazda CX-5
Ранните версии на двигателите с обем 2.0 и 2.5 литра от гамата SkyActiv имаха надеждни маслени помпи и даваха дефекти при старта. Но днес всичките неприятности, както изглежда, вече са в миналото. Все пак, конструкцията изисква хубаво гориво, редовно обслужване. Също така горивото не трябва да е с по-ниско октаново число от 98.
Ако правите всичко правилно, то двигателят може да измине 300 000 километра.
Жалбите от СХ5 са предимно от сложните електронни системи, слабата шумоизолаия и високите цени.
Mazda CX-5
Nissan X-Trail
Базовият за модела 2-литров мотор MR20DD (монтира се и на Кашкай) при добро обслужване може да измине и половин милион километра. Особени проблеми няма, ако не се смята замърсяването на маслените канали и дроселовата клапа.
Повишеният разход на масло ще се прояви чак след 180 000 километра. Лекува се с почистване и смяна на маслосъбирателните пръстени. Като цяло, някакви експлоатационни претенции към X-Trail, с редки изключения, няма.
Mitsubishi Outlander
Двигателят 4В11 (2 литра, 150 конски сили) със система за регулиране на фазите Mivec е непретенциозен, издръжлив, може да работи и с 95. Недостатъци - шум, вибрации, регулиране на горивните клапани. Затова пък сериозни повреди не се наблюдават до 300 000 километра. Има отделни забележки към самата кола - става дума за лака и боята и реусрса на някои елементи на окачването.