Посочиха седемте най-неприятни последствия от детонацията в двигателя

https://auto.blitz.bg/novini/posochikha-sedemte-nay-nepriyatni-posledstviya-ot-detonatsiyata-v-dvigatelya Auto.blitz.bg
Посочиха седемте най-неприятни последствия от детонацията в двигателя

Чуканията в двигателя по време на ускорение по освободилия се от сняг и лед асфалт може да е признак за детонация, когато сместта в камерите за изгаряне се възпламенява твърде бързо: със скорост не 20-30 м/с, а с над 2000 м/с.

Това може да се случва заради натрупан по време на внимателното зимно каране нагар. Естествено, има и други причини, като например бензин с твърде ниско октаново число или неправилно подбрани свещи. 

Детонацията може да се появи и на много малки обороти, при прегрят мотор и при големи натоварвания на двигателя, ако вие изкачвате баир на неподходяща предавка. 

До какви лоши последствия води детонацията:

- повреда на буталата, които не се охлаждат;

- разтопяване на преградите между буталните пръстени;

- нагар и нацепване на клапанните плочи;

- прогаряне на гарнитурата на блока на цилиндъра;

- излизане извън строя на запалителните свещи;

- влошаване на смазването на двигателя заради вибрациите;

- разрушаване на буталната втулка и биелните лагери.

Съвременните двигатели са снабдени с датчици за детонация, които помагат на блока за управление на двигателя бързо да отстранява детонацията, корегирайки запалването и променяйки състава на влизащата в камерата за изгаряне смес. 

Датчикт обаче може да се окаже безсилен, ако шофьорът, зареждайки с обикновения 95, попадне на бензин с по-ниско качество. 

Горещи

Коментирай