Посичат електрическите тротинетки от 1 септември

https://auto.blitz.bg/novini/posicat-elektriceskite-trotinetki-ot-1-septemvri Auto.blitz.bg
Посичат електрическите тротинетки от 1 септември

В Париж електрическите скутери под наем се премахват от улиците. От 1 септември във френската столица ще започне да действа пълна забрана за отдаване под наем на такива превозни средства:

тя ще бъде въведена няколко месеца след гласуването на гражданите, повечето от които се обявиха против услугите за kicksharing.

Със забраната след няколко дни пътищата на Париж се освобождават от около 15 000 електрически скутера, собственост на фирми за отдаване под наем Dott, Lime и Tier.

Компаниите за споделяне заявиха, че със забраната на електрическите скутери ще насочат вниманието си към увеличаване на парка от електрически велосипеди под наем, които мораториумът няма да засегне.

Хиляди електрически скутери ще бъдат изпратени на други места. Така Tier ще ги транспортира до други градове във Франция, Полша и Германия, Dott - до Бордо и Белгия.

Lime каза, че има около 5000 скутера на свое разположение в Париж, което е два пъти по-малко от техния парк от електрически велосипеди.

Интересът към последните расте бързо: миналата година пътуванията с тях във френската столица са се увеличили със 73 на сто.

В същото време те, подобно на тротинетките, задръстват пътищата и тротоарите, по които карат с висока скорост.

Гласуването за забрана на електрическите скутери в Париж се проведе на 2 април тази година. Беше отбелязано, че по-малко от осем процента от жителите на града са упражнили правото си на глас, но решението им е почти единодушно: 90 процента са гласували за забраната.

В България електрическите скутери също са спорна тема.  Наскоро Столичният общински съвет прие нови правила за използването на електрически тротинетки.

С промените се предвижда водачите на индивидуално електрическо превозно средство да нямат право да развиват повече от 25 км/час в София. 

Също така движението с електрическа тротинетка трябва да става по изградената велосипедна инфраструктура, а при липсата на такава – възможно най-близо до дясната граница на платното за движение. 

Минималната възраст за водача на електрическа тротинетка става 16 години – по велосипедни инфраструктури и пътища, по които разрешената скорост е до 50 км/час.

Тротинетките могат да бъдат карани и от  14- годишни деца, но само по велосипедни алеи. 

Водачите на този вид превозни средства под 18 години задължително ще трябва да носят каска.

Новите правила забраняват превозването на други лица, както и движението по тротоари и други места за пешеходци. Не се допуска и употребата на мобилен телефон по време на управлението на тротинетките. За нарушителите са предвидени глоби. 

В тъмните часове на денонощието и при намалена видимост водачът трябва да е с включени светлини и да има светлоотразителни елементи върху видимата част от облеклото си. 

„Предвидени са и глоби за фирмите, които отдават тротинетки под наем. Компаниите софтуерно ще трябва да въведат ограниченията, които общинският съвет прие, така че занапред автоматично да се ограничава скоростта благодарение на геолокацията на тротинетката,“ обясни Георги Георгиев. Той уточни, че глобата ще варира от 500 до 1000 лева.

Георгиев подчерта, че един от проблемите, които е довел до новите правила, е безразборното паркиране. 

Той подчерта, че компаниите ще имат задължението да събират безпризорно разхвърляните тротинетки. За да се улесни това, в приложенията на тротинетките ще има секция за подаване на сигнали със снимки. Като компаниите ще имат четири часов срок, при подаване на сигнал, да отидат и да приберат превозното средството. А за движението по пътищата контролът ще се осъществява от полицията. 

Общината в едномесечен срок ще обособи места в парковете, градините и пешеходните площади, на които да бъдат паркирани тротинетките.

Георгиев обърна внимание и че за да се ограничи движението в парковете, то ще е в “червена зона”, като това ще бъде обозначено на GPS системата на приложенията за тротинетки.

По думите му, при влизане в парк максималната скорост трябва да бъде 5 км/ч, така че да не може да се кара, а да се бута тротинетката. 

Според него това е и най-важната промяна, защото със софтуерното ограничение, каквото тези компании прилагат и в други места в Европа, новите правила ще бъдат ефективно приложими, а при нарушения от компаниите, те ще бъдат санкционирани. 

 

Горещи

Коментирай
13 Коментара
kravar
преди 1 година

tyk pravilata ne se spazvat masovo se kara po trotoarite kadeto varvqt horata da se zabranqt izcqlo tiq typi trotinetki !

Откажи
Чичо хаджи Христо
преди 1 година

Ами да ги забранят - тъкмо ще стане по-интересно. Да ги видя полицаите с какво ще ме гонят, като съм с тротинетката. Голям майтап!!!

Откажи
Дим
преди 1 година

Трябва навсякъде да ги Забранят с ЗАКОН положението е нетърпимо

Откажи
..............
преди 1 година

ЗАБРАНЕТЕ ги най-накрая!!!!!!

Откажи
ИВАНОВ
преди 1 година

KАТО И ЗА ТОВА НЯМАТ КУЛТУРА СЕ ВОЗЯТ КАТО ДЕЦА ПО ДВАМА И ТРИМА НА ВСЯКЪДЕ ЩЕ ПОЛУЧАТ ОГРАНИЧЕНИЯ И САНКЦИИ ! ! Ч Е С Т И Т О !!!

Откажи
Сульо
преди 1 година

Ами почне ли някой да губи, виновен му е другия. /обществен транспорт-ел.тротинетка/

Откажи
АМИ
преди 1 година

ПО ДОБРЕ ВСЕКИ СЪС ТРОТИНЕТКА. ВИЖТЕ ХАНОЙ БЕ ПЛАЗМОДИЙ! - КОЛЕЛО ДО КОЛЕЛО И НА КОГО ПРЕЧАТ БЕ.

Откажи
....
преди 1 година

Виждам

Откажи
Валентин ангелов
преди 1 година

В България кога ще забраните тази идиотия?

Откажи
Валентин ангелов
преди 1 година

На този Ами , по долу , Ей тъпан , тук не ти е Ханой.

Откажи
Едуард Петров
преди 1 година

Цялото ни семейство сме на велосипеди! Полезно и приятно превозно средство! Таксито е удобно за всеки случай! КОЛИТЕ НИ ИЗТРЕБИХА КИСЛОРОДА!

Откажи
Гневен
преди 1 година

До Сульо и Ами, когато някой тинейджър ви изпраска в гръб с 50 км. в час, както си ходите по тротоара, пак ли така ще говорите. Да се махат от тротоарите и това е! Да слязат на шосето и там да си мерят скоростите с колите!

Откажи
Валери
преди 1 година

Тук няма ли да ги махат вече?само малоумни смотаняци са се качили на тях и плачат за бой!махайте те ги,бе!

Откажи