Пореден удар за елколите, не стават за каране през зимата

https://auto.blitz.bg/novini/poreden-udar-za-elkolite-ne-stavat-za-karane-prez-zimata Auto.blitz.bg
Пореден удар за елколите, не стават за каране през зимата

Има редица причини, поради които електрическите автомобили все още са лукс в хладен климат. На първо място, те консумират повече енергия, когато стоят на едно място. Те също така консумират много енергия за ускоряване, когато е по-студено, пише Факти бг.

Електрическите превозни средства се смятат за по-ефективни от конвенционалните, защото те не отделят емисии от отработени газове, по-малко шумни са, но не трябва да забравяме, че емисиите им на километър зависят от употребата и производството на електроенергия.

Иначе електромобилите черпят енергия от батерията, за да захранват отоплителната система, което може значително да намали пробега на автомобила в студен климат. А умерените ниски температури също увеличават електрическите натоварвания, което може да намали обхвата.

За да се избегне загубата на енергия по време на студен климат, повечето електромобили разполагат с функция, наречена Eco-mode, която ограничава количеството енергия, подавано към задвижващия двигател и нагревателите за парното в салона. Тази функция обаче прави шофирането в студени условия доста по-некомфортно.

Но това не е основният проблем. Електромобилите не се справят добре в екстремни студени климатични условия. Когато температурите паднат под двадесет градуса, те губят около 40 до 60% от пробега си. Това означава, че ако зимата е студена ще загубите около половината от електроенергията в батерията на вашата ел. кола.

И към момента няма решение на този проблем. Това, което производителите се стремят да направят в бъдеще е свързано със стандартизирането на дизайна на батериите, което може да помогне за осигуряване на рециклируемост и повторна употреба. Те могат също така да намалят изискванията за суровини. Дизайнът на батерията, който използва рециклирани материали, може да намали емисиите на парникови газове с повече от 50%.

Нарастващите очаквания за пробег с едно зареждане ще изискват производителите да разработят батерии, които са по-малки и с по-лека енергийна плътност. Това може да помогне за увеличаване на пробега на превозните средства и намаляване на въздействието върху околната среда от тяхното производство.

Но осигуряването на повече енергия на километър е друг проблем, който трябва да бъде разгледан. Трябва да се предоставят стимули на производителите за подобряване на енергийната плътност и размера на батерията. Новите батерии от такъв тип ще се влияят доста по-малко от студа.

Има иновативни литиево-йонни батерии, които осигуряват висока енергийна плътност. Но тяхното производство и производствените процеси са енергоемки. Въпреки това, ако батериите са направени по подобен начин, те ще издържат на студ. Но цената цената на такива батерии е все още висока в сравнение с използваните в момента видове батерии.

Горещи

Коментирай
8 Коментара
Герги от енергото
преди 2 години

Покарайте 10-15 мин. на магистралата със 100 и повече км/ч и погледнете колко заряд ви е останал. И това през лятото , зимата въобще не тръгвайте , че ще се озъбите около тунела на Ихтиман...

Откажи
преди 2 години

Електрически боклуци! Имат толкова недостатъци, че малкото им предимства се губят!

Откажи
Vladimir
преди 2 години

Колко пък да пада пробега на моята. От 300 на 210. Голем праз за 4 месеца има няма. И на еко про + си ми е топло. И да кажа, че за извън града не я ползвам.

Откажи
Иван
преди 2 години

Купувайте електрокарчета и не ревете. Докато има овце ще има и овчари да ги стрижат!

Откажи
анонимен
преди 2 години

Гроздето високо,кисело било..

Откажи
Питане
преди 2 години

Ако зимата не можеш да караш електромобила, защо не се въведе не целегодишна гражданска отговорност?

Откажи
Largo
преди 2 години

Абе хора те и днешните електронни боклуци бъкани с електроника са по опасни и от Тея защото там даже не се знае къде ще сдипли умрялата им електроника особенно ако си някъде на дълъг път . Аз това лято за двадесет минути шест електронни боклука засякох по магистралата Ка бяха сдипли

Откажи
Фукльо
преди 2 години

За овцете не е нужно овчар,стига да има трева.Да, само електрокарчета за фукльо.

Откажи