BMW зарадва своите фенове с представянето на новия, изцяло електрически MINI Countryman. Това е най-големият модел в семейството и първият Mini, произведен в Германия.
Има елегантна каросерия с къс преден капак, леко извита линия на покрива и къси надвеси. Коефициентът на съпротивление е 0,26, докато при предшественика този показател достига 0,31.
Отпред осмоъгълната решетка на радиатора с интегриран радар привлича вниманието. Индивидуалните дизайнерски елементи варират според нивото на оборудване. Например в Favored Trim декорът е Vibrant Silver.
Оптиката е с уникален светлинен модел и три режима на работа. Колата посреща и изпраща водача със специална анимация.
Благодарение на преработения екстериор, общата дължина на кросоувъра е нараснала до 4433 мм (+130 мм), височината - до 1656 мм (+60 мм). Междуосието е разтегнато до 2692 мм, докато ширината на автомобила остава същата - 1843 мм.
Джантите са от 18 до 20 цола. Обемът на багажното отделение е 460 литра и 1450 литра със сгънати облегалки на задните седалки. Има отделно място за съхранение на зарядното устройство.
Просторният салон е предназначен за пет места. Водачът и пътникът отпред получават допълнителни 30 мм в областта на раменете и лактите.
На задния ред ширината на салона на нивото на раменете на пътниците е увеличена с 25 мм. Срещу доплащане се предлагат спортни седалки с електрически настройки и памет, панорамен покрив и широк регулируем подлакътник на предния ред.
Цялата информация, необходима на водача, се показва на прожекционния екран на предното стъкло. Но на предния панел има кръгъл OLED дисплей с диаметър 240 мм, който съчетава функциите на таблото и мултимедията.
Повечето от функциите в новия кросоувър могат да се управляват с помощта на първия фирмен личен асистент MINI Intelligent Personal Assistant. Той може да изпълнява ежедневни задачи по повтарящи се маршрути. Например, въз основа на географски данни, автомобилът може да се научи да отваря автоматично прозорец, когато влиза на паркинг.
Електрическият MINI Countryman се предлага на пазара в две версии: E и SE ALL4. В първия случай кросоувърът е оборудван с електрически мотор с мощност от 204 к.с. и 250 Nm въртящ момент. Задвижването е предно. Време за ускорение от 0 до 100 км/ч - 8,6 секунди. Максималната скорост е 170 км/ч. Пробегслед зареждане - 462 км.
Версията със задвижване на всички колела на Countryman SE ALL4 предлага 313 к.с., 494 Nm и 433 км без презареждане. Ускорението до "стотица" отнема 5,6 секунди. Максималната скорост достига 180 км/ч.
Батерията и в двата случая е с капацитет 66,45 кВтч. Батерията се зарежда с променлив ток с мощност 22 кВт и постоянен ток с мощност до 130 кВт. Когато е свързан към високоскоростен терминал, батерията се зарежда от 10 до 80% от капацитета за по-малко от 30 минути.
Новото поколение на MINI Countryman разполага с асистиращи системи от ниво 2 за полуавтоматично шофиране. При движение по магистрали със скорост до 60 км/ч водачът може да свали ръцете си от волана, но трябва да е готов да поеме контрола по всяко време.
Също така в арсенала на модела има автоматичен круиз контрол, асистент за управление, поддържане на лентата и редица други съвременни системи. По-конкретно, автомобилът е стандартно оборудван с новия Trailer Assistant, който помага при навлизане на паркомясто с ремарке и движение на заден ход.
Професионалният асистент за паркиране, който се предлага срещу допълнително заплащане, ви позволява да паркирате колата си дистанционно от вашия смартфон. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!