По-добре не я купувате: Експертите посочиха най-лошата кола със седем места

https://auto.blitz.bg/novini/po-dobre-ne-ya-kupuvate-ekspertite-posochiha-nay-loshata-kola-sas-sedem-mesta Auto.blitz.bg
По-добре не я купувате: Експертите посочиха най-лошата кола със седем места

Просторна и практична кола е мечтата на почти всеки шофьор със семейство. Затова германската автомобилна марка Mercedes-Benz пусна минивана Mercedes EQV, който трябва да предложи на собственика си до седем места в кабината и много премиум функции.

Въпреки това, експерти и автомобилни журналисти, които тестваха тази кола, не оставиха много ентусиазирани отзиви за нея.

Изданието WhatCar критикува много от характеристиките на този автомобил. Но защо не се хареса той журналистите му?

Изпълнение и задвижване 

Единствената опция за задвижване на Mercedes EQV е електрически мотор с мощност 201 к.с. с. (с марката EQV 300). Той задвижва предните колела и осигурява ускорение от 0-100 км/ч за 12,1 секунди, което е бавно за електрически автомобил. Въпреки това, на открит път той не доставя мощността, която искате.

Моделите със стандартното окачване обаче се чувстват малко нервни и нестабилни, подскачайки по неравни пътища като дизелова V-класа. В същото време дори превключването на автомобила в режим на спортно шофиране не влияе особено нито на реакцията на газта, нито на чувствителността на волана. Освен това EQV се накланя много при завиване.

Други недостатъци включват вятъра и шума от пътя, който прониква силно в кабината. Педалът на спирачката също е много твърд, въпреки че EQV е способен на регенеративно спиране. Можете да използвате лостовете за превключване, за да увеличите или намалите ефекта на рекуперация, но за разлика от някои електромобили той никога не става достатъчно силен, за да спре EQV напълно, което означава, че не можете да го управлявате само с един педал.

EQV има по-голяма батерия от 90kWh, но тъй като това е голяма и тежка кола, официалният пробег с едно зареждане от до 340 км е в долния край на пазара на EV.

Освен това е малко вероятно да успеете да постигнете тази цифра в реални условия. По-евтините седемместни електрически автомобили обаче могат да пътуват много по-далеч. Например, декларираният пробег на Kia EV9 е до 560 км.

Интериор

Шофьорската седалка в Mercedes EQV е поставена доста високо и осигурява отлична видимост към пътя отпред. Големите странични прозорци и огледалата за обратно виждане улесняват виждането на това, което се движи около вас. Но изгледът отзад не е толкова ясен, защото третият ред седалки затруднява видимостта.

За щастие, всички модели се предлагат със сензори за паркиране (отпред и отзад), както и камера за обратно виждане (и 360-градусова камера при най-горните версии). 

Подлакътникът на водача е удобен и седалката се усеща удобно, въпреки че не предлага много странична опора при завиване. Но има голям брой различни настройки на седалката и волана.

Радва и красивото табло. Интериорът е декориран е с много кожа и хром. При това по-голямата част от лукса на Mercedes се простира до задната част на EQV, където интериорното осветление в до 64 цвята добавя към премиум усещането. Единственото разочарование е не много висококачествената пластмаса в кабината.

Инфотейнмънт системата също оставя приятно впечатление. Всеки модел се предлага с 12,3-инчов сензорен екран заедно с цифров дисплей на водача със същия размер.

Работят с последната версия на MBUX от Mercedes. Това е една от най-добрите настройки, предлагаща разнообразие от функции и различни начини за тяхното управление - глас, докосване, управление на волана или специален контролер на централната конзола. Използваемостта на системата все още изостава от конкурентните системи с въртящи се контролери (които имат някои BMW), но е много по-лесна за работа от настройките само със сензорен екран.

Вътрешно пространство

Голямата врата на Mercedes EQV улеснява качването на предните седалки. Достъпът до задните седалки е още по-лесен благодарение на електрическите плъзгащи се врати, които стандартно се управляват с бутони.

Докато Mercedes V-Class се предлага в две дължини, EQV се предлага само в една – но това все още е дълга кола. Батерията е разположена под пода, така че инженерите не трябваше да правят компромис с вътрешното пространство в сравнение с обикновения модел. Кабината е много просторна, а подът е равен, което улеснява придвижването на пътниците вътре.

Производителят предлага и много възможности за избор на седалка. Стандартно автомобилът е оборудван с шест индивидуални седалки, разположени на три реда. Като опция можете да надстроите седалките от втория и третия ред до пейки, позволявайки на EQV да превозва до осем пътника. Вторият и третият ред седалки са монтирани на релси, които се плъзгат напред и назад, което ви позволява да ги позиционирате, за да увеличите максимално пространството за краката на всеки ред или да увеличите максимално пространството на багажника.

Багажникът на модела, дори и с осем места, остава огромен. Но задните седалки не се сгъват, за да увеличат размера си. Единствената възможност е да премахнете напълно третия ред.

Икономичност и надеждност

Mercedes EQV е огромна кола и струва много пари. Струва повече от конкурентите на повечето луксозни седемместни SUV, както и от електрическия седемместен автомобил Kia EV9. Въпреки това, за корпоративни автопаркове, трансферни услуги или VIP туристически оператори, този модел е доста подходящ.

Спортните модели са добре оборудвани със 17-инчови алуминиеви джанти, адаптивен круиз контрол и 12,3-инчови екрани за цифрови уреди и инфотейнмънт.

Според съвременните стандарти електрическите превозни средства EQV могат да се зареждат при средни скорости. Те са оборудвани с 11 kW вградено зарядно устройство, което ще им позволи да презареждат от 10 до 100% от домашна 11 kW стенна станция за 10 часа.

Максималната скорост на зареждане на EQV е 110 kW, така че бързо зарядно устройство, разположено на бензиностанция, може да осигури 20-80% заряд за 40 минути.

Що се отнася до надеждността и безопасността, представянето на EQV е доста разочароващо. В проучването за надеждност на What Car за 2023 г., марката Mercedes се класира доста ниско в таблицата, заемайки 24-то място от 32 автомобилни производители - под Ford, Kia и VW.

V-класата, на която е базиран EQV, отбеляза цели пет звезди в тестовете за безопасност на Euro NCAP през 2014 г., но тази оценка вече не е от значение и днешните тестове са много по-трудни. Моделът обаче е оборудван със следене на умората на водача и автоматично аварийно спиране (AEB), както и обтегач на предпазния колан, предупреждение за мъртви зони и асистент за поддържане на лентата.

Горещи

Коментирай