Lada Granta Cross малко се позабави - ако обикновените рестилизирани Гранти постъпиха в продажба през септември 2018 година, то крос версията се появи при дилърите едва в началото на тази година.
Забавянето може да се обясни с това, че тази модификация е не само с променен външен вид, но и с преработено шаси, осигуряващо увеличен просфет.
Но това е само една от причините, която може да ви накара да си купите тази кола.
Ето ви още няколко, пишат експертите на "За рулем".
Простото обслужване и лесния ремонт
Америка няма да бъде открита, ако се каже, че новата Lada Granta Cross е нова само формално.
В по-голямата си част това е преоформена Kalina Cross, която вече много година е известна на шофьорите.
Колата е доста поста - в случай на повреда тя може да бъде бързо и евтино ремонтирана във всеки гаражен сервиз.
Всъщност, след обновяването двигателят е получил така наричаните безвтулкови бутала - за сметка на специални вдлъбнатини те не гънат клапаните в случай на скъсване на ангренажния ремък. А това означава, че ремонтът на двигателя няма да разори собственика му.
Отлична геометрична проходимост
Съвременните кросоувъри стават все по-ниски и по-ниски - нас вече не ни учудва клиърънс от 170-180 милиметра. Но просветът на "приповдигнатата" Лада възлиза на 198 мм, при това при пълно натоварване.
С такъв показател с тази кола смело може да напуснете асфалта, без да се страхувате, че подът ви ще се удари в някакъв камък. Ъгълът на заход и отход са 19 и 26 градуса съответно - това е доста добър показател.
Заедно с пластмасовата защита по периметъра на каросерията това позволява уверено да се шофира по пресечен терен.
Просторни салон и багажник
От всичките леки автомобили с кросова одеология, присъстващи на пазара, Гранта е една от най-компактните. Дължината на колата е 4,15 м, ширината — 1,7 м.
При това салонът ѝ по никакъв начин не може а се нарече тесен. Четирима възрастни ще се настанят в колата без проблем. За разлика от другите версии на Гранта, в комбито има най-голям запас от пространство на втория ред. Това се дължи на високо разположения таван.
Багажникът също е доста голям - 360 литра, които с лекота могат да бъдат увеличени на 765, като се гътнат задните седалки. По този начин Granta Cross може изцяло да изпълнява ролята на единствения автомобил в семейството.
Приборите са стилизирани в оранжево
Богато оборудване
За разлика от обикновените Гранта, в крос версията няма празно. Още в базовата си версия Classic колата има електрически стъкла и подгряване на страничните огледала, борд компютър, въздушна възглавница за шофьора, комбинирана тапицерия на салона и 15-инчови джанти (при обикновената Гранта те са 14-инчови) .
Второто ниво на оборудване - Comfort. Вече има въздушна възглавница и за пътника до шофьора, аудиосистема, подгряване на предните седалки и централно заключване с дистанционно.
Топ изпълнението Luxe глези с датчици за светлина и дъжд, фарове за мъгла, круз контрол, подгряване на предното стъкло, парктроник, както и електрически прозорци на задните седалки. Не е лошо за бюджтен автомобил.
Достъпна цена
559 900 рубли (около 15 400 лева) - толкова струва Granta Cross с базово оборудване с 1,6-литров 8-клапанов двигател с мощност от 87 конски сили.
Granta Cross във версия Comfort може да се поръча и с двигател с мощност 106 конски сили (16 клапана).
Цената за колата с по-мощния двигател е 597 900 рубли (около 16500 лева).
При това само за 25 000 рубли отгоре може да получите роботизирана автоматична скоростна кутия. Топ версията Luxe разполага само с двигател с мощност 106 конски сили. Цената е 623 900 рубли (около 17 200 лева).
По този начин, цените на Гранта Крос са доста примамливи. Всичките останали псевдокросоувъри са доста по-скъпи.
Все пак трябва да се отбележи, че освен плюсовете колата има и недостатъци.
Сега ще посочим най-важния.
Ходовите качества
Платфромата на Гранта е доста остаряла. Това не е учудващо - все пак с малки промени тя вече съществува в семейството на ВАЗ около 30 години.
Якостта на каросерията не е голяма (особено предната част на автомобила), затова в завои на Грантата ѝ липсва монолитност, а и обратната връзка с кормилото не е на ниво.
Затова тя отстъпва по управление пред своите колеги. Ако чакате да получите чисто удоволствие от шофирането, Granta Cross едва ли ще ви удовлетвори.