Най-успешният модел на Volkswagen съществува от почти половин век. Предлага се на пазара в цял свят в удивителен брой нива на оборудване и опции за задвижване, превръщайки се в едно от най-популярните превозни средства, създавани някога.
Решен да надгради върху успеха на Beetle (официално известен като Type 1), германският автомобилен производител представи първото поколение Golf през 1974 г. Достъпният хечбек беше незабавен хит в Европа, където се превърна в едно от най-популярните превозни средства.
През следващите седем поколения той придоби световна слава и се превърна в универсален хечбек, който сега се предлага като достъпен, икономичен хибрид, спортен ежедневен шофьор или мощна играчка на писта с възможност за дрифт .
Ако сте автомобилен ентусиаст, ние сме сигурни, че тези подробности не са нещо ново, но тази статия изследва пет интересни факта за Golf, за които вероятно никога не сте знаели.
Първият Golf е проектиран от Джорджето Джуджаро
Роден през 1938 г., Джуджаро е един от най-известните дизайнери в историята на автомобилостроенето. Той е отговорен за много спиращи дъха коли, включително Ferrari 250 GT SWB Bertone, BMW 3200 CS, Maserati Ghibli, Lotus Esprit , Lancia Delta или DMC DeLorean.
През 1970 г. той е поканен в централата на VW във Волфсбург, за да работи по проекта за разработка на EA337, който по-късно става Mk1 Golf. Въпреки че това не е най-зрелищният модел, който някога е проектирал, той със сигурност е най-влиятелният, откакто работата му се превърна във вдъхновение за всички последвали поколения Golf.
Това е вторият най-продаван модел автомобил за всички времена
Въпреки че е произвеждан от 1938 до 2003 г. в повече от 21,5 милиона бройки, Beetle не е най-продаваният модел на VW. С над 35 милиона продадени бройки от 1974 г. насам, тази чест отива при Golf, който също е вторият най-продаван автомобил в историята след Toyota Corolla.
GTI стартира като неофициален страничен проект
Разработването на по-спортна версия на този хечбек е започнато през 1974 г. от половин дузина членове на персонала, включително Антон Конрад, който е бил главен пресаташе на компанията по онова време.
Проектът не е възложен от Volkswagen и екипът модифицира сериен Golf тайно, извън нормалното си работно време. В началото на 1975 г. колата е представена на ръководството, което харесва идеята и одобрява проекта. Той дебютира на автомобилното изложение във Франкфурт през март и бързо става изключително популярен.
Емблематичните интериорни детайли на първия GTI са проектирани от жена
След като проектът е одобрен от ръководството в началото на 1975 г., нов член се присъединява към екипа за разработка на GTI. По това време Гунхилд Лилеквист е първата жена, работила в дизайнерския отдел на Volkswagen и е натоварена със задачата да приложи спортна нотка към интериора на обикновения Golf.
Тя излиза с идеята за известното копче за превключване на топката за голф и създава емблематичните карирани интериорни акценти, които оттогава се използват във всички модели на GTI.
Volkswagen построи Golf с двигател W12
На фестивала GTI през 2007 г., проведен във Вьортерзее, Австрия, немският производител разкрива една от най-лудите концепции в историята на табелката. Отвън колата е най-обикновен Mk5 GTI с широк бодикит, но джобната ракета се задвижва от средно монтиран W12 двигател с 641 к.с. (650 к.с.) , взет от Bentley Continental GT.
Разработен само за осем седмици, той включва предни спирачки, взети от Audi RS4, а отзад, апарати и ротори, заимствани от Lamborghini Gallardo. Аварийните светлини, аудиосистемата или климатикът не са работели и според съобщенията колата е имала ужасно поведение в завоите. Въпреки това, по права линия, автомобилът е могъл да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди, максималната скорост е била 325 км/ч.
За съжаление, тази еднократна конструкция никога не е била пусната в производство, но демонстрира гъвкавостта на A платформата на VW Group. И до ден днешен той остава един от най-безумните голфове, създавани някога.