Шефът на Mercedes Ола Келениус подчерта в интервю, че пътят към повече електрически автомобили е правилен. Независимо от това обаче, той каза, че Mercedes ще продължи да предлага автомобили с двигатели с вънрешно горене и след 2030 година, пише Факти бг.
Главният изпълнителен директор на Mercedes Group Ола Келениус коментира и други теми в автомобилната индустрия в интервю за Zeit . Най-любопитното обаче е, че по думите му компанията ще отслаби предишната пропагандирана цел да стане напълно електрическа.
Той потвърди, че ще „положи основата за напълно електрическо портфолио във всички класове превозни средства през това десетилетие“. Но също така подчерта: „Ние просто не знаем кога ще бъде наличен последният двигател с вътрешно горене.“
Много фактори биха повлияли на електрическото нарастване, като разширяването на инфраструктурата за зареждане. Но и след 2030 година на клиентите ни ще се предлагат нови коли с двигатели с вътрешно горене.
„Нашата продуктова гама се основава основно на изискванията на клиента“, обяснява Калениус. „Това включва и двигатели с вътрешно горене, които и към момента са предпочитани от нашите клиенти."
Роденият в Швеция бизнес икономист вижда предизвикателство за Mercedes във високите променливи разходи за електрическа мобилност. „Нашите електрически автомобили печелят много сравнителни тестове с нашите конкуренти, включително с новите играчи от Китай и САЩ. Но имаме сравнително високи разходи.”
Целта е да се намалят цените на суровините и производствените разходи за батериите. „Това е предизвикателство. Всеки, който произвежда големи коли като нас, също се нуждае от по-големи батерии. А те струват пропорционално повече на киловатчас.“
Тъй като тези разходи не могат да бъдат прехвърлени едно към едно на клиента, ще трябва да се разработят нови източници на приходи, казва Келениус. „Ние трябва да намалим постоянните разходи в компанията .“
Разходите за персонал трябва постепенно да се намаляват, например като не се попълват тези, които напускат работа поради възраст. За Германия сигурността на работните места важи до края на 2029 г., подчертава той.
Като цяло Mercedes се разрасна добре през 2023 г. Продажбите на електромобили се увеличават, но рязкото спиране на държавното финансиране, разбира се, ще има ефект върху пазара. След „прекалено много оптимизъм“ в автомобилната индустрия, сега има повече реализъм.
„Ето защо ние ще продължим да поддържаме нашите високотехнологични двигатели с вътрешно горене в крак с най-новите технологични стандарти. И аз съм много щастлив, че сме гъвкави: можем да създаваме високоефективни автомобили с вътрешно горене на една и съща производствена линия, но също и plug-in хибриди и електрически превозни средства“.
Шефът на Mercedes донякъде критикува плана на ЕС да не допуска двигатели с вътрешно горене от 2035 г. „ЕС първо да направи равносметка през 2026 г. и след това да види кое е осъществимо и кое не.“ Според него състоянието на инфраструктурата за зареждане в Европа играе решаваща роля. А е известно, че има още много какво да се подобрява в нея.