2024 г. беше година на значителни изтегляния на автомобили, като само десетте най-големи производители бяха отговорни за над 25 милиона засегнати автомобила.
Причините за тези изтегляния бяха разнообразни и често обезпокоителни - от дребни несъответствия в етикети до сериозни дефекти, свързани с безопасността, като изтичане на течности, риск от пожар и дефектни задни врати.
Този анализ се фокусира върху два ключови показателя от данните на NHTSA: общия брой изтеглени автомобили и самия обем на отделните кампании за изтегляне, издадени на всеки производител.
Tesla оглави класацията за самия обем на отзованите автомобили, като засегна зашеметяващите 5 135 697 aвтомобила. Този огромен брой обаче се дължи само на 15 отделни кампании за изтегляне от пазара.
Това рязко контрастира с традиционни производители на автомобили като Stellantis и Ford, които, въпреки че са изтеглили по-малко на брой автомобили (съответно 4 804 285 и 4 382 695), са били обект на много по-голям брой отделни сервизни акции: 72 за Stellantis и 63 за Ford.
Тази разлика подчертава едно съществено различие: Проблемите на Tesla, макар и да засягат огромен брой автомобили, са концентрирани в по-малко проблемни области, докато Stellantis и Ford се сблъскват с по-широк спектър от по-малки по мащаб проблеми.
Ето и сравнение на десетте най-големи автомобилни производители по двата показателя:
Изтеглени автомобили (в низходящ ред):
Tesla: 5 135 697
Stellantis: 4 804 285
Ford: 4 382 695
Honda: 3 794 113
General Motors: 1,872,521
BMW: 1 832 968
Тойота: 1,221,666
Kia: 1,2 млн: 1,211,778
Hyundai: 1,109,978
Volkswagen Group: 1,088,407
Брой изтегляния (в низходящ ред):
Stellantis: 72
Ford: 63
BMW: 36
General Motors: 33
Mercedes-Benz: 27
Hyundai: 25
Jaguar Land Rover: 20
Kia: 19
Honda: 18
Volkswagen Group: 18
Позицията на Tesla на върха на списъка с „отзовани автомобили“ заслужава по-внимателно разглеждане. Макар че компанията е била изправена само пред 15 изтегляния, една особено мащабна кампания е била насочена към проблем с размера на шрифта на предупредителните светлини и е засегнала над 2,1 милиона автомобила.
Това единично отзоваване значително завиши общите цифри на Tesla. Освен това, наскоро пуснатият на пазара Cybertruck се сблъска със седем отделни сервизни акции, което подчертава предизвикателствата при пускането на пазара на нов и сложен автомобил. Тези проблеми варираха от проблеми с педала на газта до неизправности в чистачките на предното стъкло, което показва, че дори при напреднало инженерство могат да възникнат непредвидени проблеми, пише Факти бг.