Анализаторите на портала Elements направиха интересна статистиката на световния пазар на електрически превозни средства през последните 10 години. Оказва се, че общият брой на продадените "акумулаторни" автомобили през 2011 г. е 55 хиляди броя, а през 2021 г. почти достига седем милиона, пише Факти бг.
Популярността на електрическите автомобили нарасна значително в много страни, но Китай се превърна в двигател на продажбите, където търсенето се е увеличило драстично от 2014 година насам. Миналата година там са продадени 3.5 милиона от тези коли.
До 2016 г. около половината от електрическите автомобили в света вече са били продадени в Китай и оттогава страната не е загубила инерция, с изключение на коронавирусната 2020 г. Анализаторите обясняват възхода на местния "зелен" пазар с щедри държавни субсидии (както за купувачи, така и за производители), както и с богатото разнообразие от модели - сега те са повече от триста.
Най-големите в света заводи за производство на батерии за електромобили също са разположени в Китай, като именно те изиграха роля и в резултат на това ниската цена на самите електрически автомобили. В момента електромобилите в Китай са средно само с 10 процента по-скъпи от автомобилите с двигатели с вътрешно горене.
Съединените щати задържаха второто място по продажби дълго време, но миналата година своеобразният сребърен медал отиде в Германия, където са продадени 696 000 електрически коли (+72 процента спрямо 2020 г.).
Растежът на пазара се свързва и с производствените площадки на Volkswagen и китайската CATL, както и с Tesla Gigafactory в околностите на Берлин. Като цяло продажбите на електрически автомобили в Европа са нараснали с 65 процента през 2021 г.
Съединените щати, които вече са на трето място, са с около 70 000 продадени електрически коли след Германия. Този пазар обаче подобрява представянето си в сравнение с последните години благодарение на по-ниските цени и разширяването на производствения капацитет на Tesla.
Що се отнася до най-популярните модели, от 2011 до 2015 г. лидерите са Nissan Leaf и Chevrolet Volt. След това Tesla пое лидерството: първо с Model S, а след това с най-достъпния Model 3, а от 2019 г. с Model Y.