Новият SsangYong Musso - надежден, атлетичен, мощен и комфортен корейски пикап

  • 20.11.2019 10:18 /
  • 1372 /
  • 0
Новият SsangYong Musso - надежден, атлетичен, мощен и комфортен корейски пикап

Южнокорейската компания SsangYong е добре известна по целия свят със своите големи всъдеходи Rexton и компактните кросоувъри като Korando и Tivoli. Сега корейците от SsangYong представят новото поколение на пикапа Musso.

Новият модел има 5 места и е с двойна кабина, която осигурява лукса на първокласния всъдеход Rexton, комбиниран с функционалността на голям товарен отсек и задвижване на четирите колела 4x4 със стандартни и понижаващи предавки.

В комбинация с функциите, пикапът Musso се превръща в уникално превозно средство, едновременно подходящо за работа и свободно време, дори и в труден терен. Новият пикап SsangYong е автомобил, предназначен за любителите на офроуда и хората, които се нуждаят от мощна кола за теглене на яхти и ремаркета. Той съчетава в себе си атлетичен външен вид и комфортен салон с характерните за марката икономичен и надежден дизелов двигател, и истински офроуд възможности.

Новият пикап SsangYong Musso е здрав, масивен и мощен автомобил. Изграден е на платформата на всъдехода Rexton G4, но има отличителен дизайн със здрава рама от неръждаема стомана. В предната част до В-колоната двата модела са почти напълно идентични, но зад втория ред седалки се разкрива товарен отсек с дължина 1,30 м и обем над 1000 литра. В товарния отсек можете да натоварите ATV, велосипед, голям електроуред за бита, мебели, строителни материали или каквото си пожелаете.

Големият пикап е с дължина 5095 мм, широчина 1950 мм и височина 1870 мм с релси на покрива. Междуосието е 3100 мм, а предната и задната следа са 1640 мм. Теглото на празния пикап е 1980 кг, а върху стабилния товарен отсек със защитна облицовка могат да бъдат поставени товари до 1 тон в зависимост от модификацията. На SsangYong Musso може да бъде монтиран опционално теглич и тогава пикапът с 4х4 и носеща рама ще може да тегли ремарке, тежащо 3,5 тона с прикачения товар.

В интериора на SsangYong Musso приятно ни изненада луксозното усещане от висококачествените материали и щедрото вътрешно пространство. Във високо оборудваната версия са включени седалки с кожена тапицерия, отопление и вентилация, отопляем волан и 19-цолови джанти, модерна информационно-развлекателна система с 9,2-инчов сензорен екран, 360-градусова навигационна система, връзка с приложенията на Apple CarPlay и Android Auto, Wi-Fi и други.

В салона има достатъчно място отпред и отзад, удобни седалки и богато стандартно оборудване, което превръща модела в привлекателно място за пътуване. За комфорта и безопасността на водача и пътниците се грижат съвременни електронни системи и 6 въздушни възглавници, а надеждността е осигурена от подсилена каросерия.

Под предния капак на новия SsangYong Musso е поставен 2,2-литров турбодизелов двигател e-XDi с директно впръскване и турбина с променлива геометрия. Неговата максимална мощност е 181 к.с. при 4000 об/мин, а максималният въртящ момент от 400 Нм се предлага в диапазона от 1400-2800 об/мин. Стандартно се задвижват задните колела с помощта на 6-степенна ръчна скоростна кутия, а като опция се предлага и 6-степенна автоматична трансмисия. Окачването отпред е с двойни носачи, а отзад със спираловидни пружини. В града Musso впечатлява с относително тихия турбодизелов двигател, който не е много шумен при ускорение, а се засилва плавно и мощно. Агрегатът работи прекрасно с малко вибрации и е тих до средните обороти. В комбинация с 6-степенната ръчна скоростна кутия, Musso ускорява от място до 100 км/ч за 12,2 секунди и достига максимална скорост 195 км/ч. При празен товарен отсек с двама човека на борда, средният разход е 7,9 литра на 100 км.

Новият пикап SsangYong Musso е истински всъдеход и не подбира пътищата. Благодарение на задвижването 4х4, с него можете да стигнете на трудно достъпни места и да закарате оборудването си за работа или спорт. Конструкцията с рама, пътният просвет от минимум 215 мм и усъвършенстваната система за задвижване на четирите колела превръщат пикапа в страшилище извън пътя. Чрез въртящия се селектор можете да изберете един от трите режима на раздатъчната кутия - 2H, 4H или 4L.

Превключването от режим на задно предаване 2H към режим за шофиране със задвижване на четирите колела 4H, може да се извърши в движение. Режимът 4H е полезен за кал или сняг, както и за прекосяване на водни препятствия. Тягата се преразпределя автоматично в зависимост от сцеплението на колелата с настилката. За сериозен офроуд, кални коловози и скалиста местност, централният диференциал може да бъде заключен, избирайки режим 4L с ниски предавателни числа.

Окачването на SsangYong Musso с носеща рама и предна ос с двойни носачи издава, че пикапът е истински офроудър. Задното окачване е многораменно и предлага добра комбинация от комфорт, динамика, пригодност извън пътя и добра товароносимост. При липса на товар в легена, окачването не филтрира добре неравностите и каросерията на пикапа подскача, така че на водача се налага да прави корекции с волана. Минималният радиус на завиване от 5,9 метра е изненадващо малък за автомобил с този огромен размер, което улеснява паркирането и маневрите в града.

Новият SsangYong Musso има най-добрия в класа си дизелов двигател, има кормилна система, която значително превъзхожда всички конкуренти, изглежда добре отвътре и отвън, и може да тежи до 3,5 тона. Новият пикап вече се предлага от вносителите на марката у нас - „Ратола Корпорация”, а цената е доста атрактивна – от 68 000 лева с ДДС. Моделът ползва данъчен кредит и може да бъде още по-изгоден за фирми.

Технически характеристики

SsangYong Musso 2.2 e-XDi 4WD

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

181 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 1400-2800 об/мин

12,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

195 км/ч максимална скорост

7,9 л/100 км смесен разход на дизел

211 г/км емисии на СО2

68 000 лева с ДДС базова цена на модела

Снимки: Евгени Димитров, Валентин Захариев, Иван Кисьов

Автор: Денислав Стоянов

КОМЕНТИРАЙ