Kia Sportage ще бъде представен в два варианта - с дълга и къса колесна база, в зависимост от пазара. Към момента на старта на продажбите купувачите ще могат да избират между 1.6-литров бензинов двигател TGDI с мощност 180 конски сили и 2-литров дизелов мотор с мощност 186 конски сили (307 Нм).
Бензиновият двигател ще работи в комбинация със 7-степенен робот с двойно сцепление или с 6-степенна механична скоростна кутия. Дизеловият вариант ще получи 8-степенен автомат с многодисков хидротрансформатор с демпферно управление, който, според твърденията на Kia, ще направи кросоувъра доста по-икономичен.
Въпросната скоростна кутия ще получи и нова маслена помпа.
От Kia казват, че автомобилът ще се сдобие и с други бензинови и дизелови двигатели, но засега не уточняват кога точно това ще се случи. Известно е, че ще се появи и хибридна версия - най-малко две.
Като цяло новият Kia Sportage лежи на платформата N3, която трябва да направи кросоувъра по-пригоден за офроуд. Колата ще бъде снабдена с изцяло нов режим Terrain Mode, който автоматично ще сменя настройките в зависимост от пътните условия.
Освен офроуд режима, който ще служи за сняг, кал и пясък, ще има и режими комфорт, еко, спорт и смарт.
Sportage също е оборудван с активно окачване (ECS), което постоянно ще следи твърдостта на амортисьорите, променяйки техните настройки.
Естествено, новата кола ще разполага и с редица системи за безопасност. Една от тях е асистента за шофьора на Киа (ADAS), както и системата за предотвратяване на челен удар (FCA). Другите системи са за помощ при движение по шосе(HDA) и интелигентен круз контрол, свързан с навигацията (NSCC).
Също така Sportage е получил системата за автономно паркиране Remote Smart Parking Assist, както и другите модели на Kia, Hyundai и Genesis.
Sportage ще се продава със 17-, 18- и 19-инчови джанти, като ще има и версия X-Line, с по-масивни брони, с прагове и багажник на покрива. Ще се предлага и версията GT-Line с ярка тапицерия на салона.