Компактният кросоувър Tucson е най-продаваният от Hyundai, с над 1,4 милиона продадени бройки по целия свят от старта му през 2004 година. Пет години след пускането на третото поколение Tucson, производителят представи напълно нов автомобил от четвърто поколение.
Дизайнът на новия автомобил е изпълнен в духа на последните промени на фирмения стил на Hyundai, който се нарича „Чувствено спортен“ (Sensuous Sportiness).
Отвън колата е почти неразличима от шоу колата на Hyundai Vision T, показана през 2019. Екстериорът се характеризира с динамичен профил и преплитане на множество прекъснати линии.
Дължината, ширината и височината на автомобила са съответно 4500, 1865 и 1650 мм, тоест спрямо предшественика си е с 20 мм по-дълъг, с 15 мм по-широк и с 5 мм по-висок.
Hyundai представи нов компактен седан, който е по-евтин от Logan СНИМКИ
Междуосието се увеличава с незначителните 10 мм (2680 мм), но пространството в областта на коляното на задните пътници се е увеличило с 26 мм.
Фаровете и решетката на радиатора са визуално обединени в Т-образна композиция. Сложната триизмерна мрежа на решетката и светодиодните дневните светлини, които се навлизат в пределите й, привличат вниманието.
Късите и дълги светлини са поставени по-долу: според съвременните тенденции те са маскирани като фарове за мъгла. В задната част на кросоувъра светлините се простират по цялата ширина на корпуса.
Новият Hyundai Santa Fe впечатлява с визия и технологии ВИДЕО
Друг интересен дизайнерски елемент е контрастната облицовка на задната колона на покрива в цвят "матов хром". Той се откроява на общия фон на каросерията и поради наклона си напред придава на силуета допълнителна динамика.
В салона също се е случила революция: не е останал нито един намек за предишния Tucson. За разлика от екстериора, тук няма остри линии, преобладават плавните решения, които не уморяват очите.
Двойна хромирана лента минава по горната част на вратите, плавно преминава в таблото и след това надолу по централната конзола. Страничните отвори на вентилационната система са дискретно интегрирани в този елемент.
Автомобилът също така е оборудван със сензорен панел на климатика и плосък цифров приборен панел. Двата дисплея (на таблото и в медийната система) са по 10,25 инча.
За Hyundai Tucson ще бъдат достъпни няколко варианта за двигател и хибридна установка. Най-простите са с бензинов турбо двигател 1.6 T-GDI с мощност 150 к.с. или дизелов CRDi Smartstream със същия обем (115 к.с.).
Същите двигатели могат да се комбинират с 48V бордова система и рекуперация. В този случай мощността на двигателя с вътрешно горене ще бъде 150 или 180 к.с. за бензиновата версия и 136 к.с. за дизеловата. Трансмисията може да бъде механична и 7-степенна роботизирана.
Обявени са и няколко хибридни варианта. В първия случай 1.6 T-GDI е комбиниран с 60-конски електрически мотор с 60 конски сили и 1,49 киловатчаса литиево-йонна батерия. Общата мощност е 230 к.с. Автомобилът е оборудван с 6-степенна автоматична скоростна кутия, задвижването може да бъде предно или пълно. Малко по-късно ще се появи plug-in хибрид с мощност 265 к.с.
В Европа Tucson ще се произвежда в завод в Чехия. Продажбите в Южна Корея ще започнат през септември. В другите страни новият кросоувър ще се появи през първата половина на 2021 година. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!