Концернът Volkswagen представи новия си комплекс от направления, в съответствие с които през идните години ще се развива производителят и неговите марки. До 2025 година за реализацията на мащабната стратегия се планира да бъдат изхарчени 73 милиарда евро, при което това са само половината от предполагаемите инвестиции.
Във VW възнамеряват до посочения срок да увеличат маржа от сегашните 7-8% до 8-9%. При това приходите от продажби на коли с ДВГ ще бъдат насочени към ускоряването на електрификацията.
Според прогнозите, сумарният доход до 2030 година ще се увеличи от два на пет трилиона евро.
Шефът на концерна Volkswagen Херберт Дис
Към момента делът на "зелените" автомобили в глобалните продажби на концерна Volkswagen се падат сравнително скромните 6%. Според плана, до 2030 година показателят трябва да нарасне до 50%, а до 2040 година се предполага, че той ще бъде равен или почти равен на 100%.
Трябва да се припомни, че марката VW в момента има отделно "батерийно" семейство ID, другите брандове, влизащи в състава на концерна, също разработват собствени електромобили.
Един от основните пунктове на стратегията New Auto е разработката на универсална електрическа платформа, която ще бъде универсална за всичките марки на концерна.
Платформата ще получи името SSP (Scalable Systems Platform). Предплага се, че в бъдеще тя ще замени платформите, като MQB, MLB, MSB и MEB, PPE (за елмобили).
Проектът по разработването на Scalable Systems Platform ще бъде даден на научно-техническия център, който концернът ще открие във Волсбург. За целта производителят ще похарчи 800 милиона евро.
Първият сериен модел на базата на новата платформа ще се появи през 2027 година. Известно е, че платформата ще бъде универсална, но няма да е единствената за всички бъдещи леки коли: предполага се, че ще бъдат разработени четири разновидности на архитектурата - SSP n, SSP 1, SSP 2 и SSP 3.
Според плана на VW платформата ще залегне в основата на над 40 автомобила. Тя ще бъде предлагана и на други производители, които не влизат в концерна.
Според новия план за развитие, в най-скоро време концернът значително ще повиши приходите си от електромобили, това ще стане за сметка на увеличаването на обемите на производството и намаляването на цената на батериите. Едновременно с това автомобилите с ДВГ постепенно ще стават все по-малко изгодни: основната причина - въвеждането на нови екологични норми в Европа (става дума за Евро 7).
В стратегията New Auto също е предвидено разработването на единна операционна система от ново поколение – E³ 2.0.
С проекта ще се заема дъщерната компания Cariad, тя трябва да е готова до 2025 година. Тази операционна система ще се използва във всичките модели на концерна VW.
Освен това, Volkswagen има съвместен проект с компанията Argo AI – заедно те работят върху автопилот от четвърто поколение. Концернът възнамерява да пусне безпилотните коли още през 2025 година.
Друго направление - разработването до 2030 година на клетки за батерии с твърди ядра: те трябва да са два пъти по-евтини от литиево-йонните батерии.