Норвежката корабна компания Havila Krystruten заяви, че вече няма да превозва електрически или хибридни превозни средства на корабите си. Това решение е взето след разследване на причините за потъването на Фелисити Ейс.
Сега компанията ще превозва само автомобили с двигатели с вътрешно горене. Причината за това е високият риск от запалване на батериите на електромобилите, което води до загуба на кораби.
Неотдавнашен инцидент в Атлантическия океан накара много транспортни работници да се притесняват. Спомнете си, че миналата година корабът "Фелисити Ейс" се запали в морето.
И въпреки че причината за пожара все още не е установена (корабът потъна на значителна дълбочина), на борда на кораба имаше електрически превозни средства, чиито батерии наистина биха могли да причинят пожара.
Проучванията показват, че автомобилите с двигател с вътрешно горене се запалват по-често от електрическите автомобили. Но този аргумент не е достатъчен за Хавила Криструтен. В компанията се уповават на противопожарните способности на своите кораби, а не на статистиката за пожарите.
"Оценката на безопасността и анализът на риска показват, че пожарогасителните системи и екипажът на кораба ще могат да се справят възпламеняването на конвенционални превозни средства", казва управляващият директор Бент Мартини. "Вероятен пожар на електрически, хибридни или водородни превозни средства ще изисква външна помощ на спасители и може да застраши живота на хората на борда и безопасността на самия кораб", добавя той.
Температурата на горене на литиево-йонните батерии може да достигне 900 ºC, докато средната температура на горене на бензина е само 246 ° C (от 200 до 500 ° C).
Съответно, гасенето на горяща батерия на електрически автомобил е много по-трудно.