Нова секира за шофьорите, ето кои правила се затягат

https://auto.blitz.bg/novini/nova-sekira-za-sofyorite-eto-koi-pravila-se-zatyagat Auto.blitz.bg
Нова секира за шофьорите, ето кои правила се затягат

Контролът при периодичните технически прегледи на автомобилите да се затегне, предвиждат промени в Наредба № Н-32 за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства, качена за обществено обсъждане.

С предложените разпоредби се предвижда производителят на автомобили или упълномощен от него представител да предоставя техническата информация на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, а агенцията да предоставя на контролно-техническите пунктове достъп до нея чрез информационната система.

Предвидени са и съответните преходни периоди за разработване на системи за предоставяне на техническата информация от страна на производителя. Предвижда се срокът да е 9 месеца след обнародването на наредбата в „Държавен вестник“ по отношение на пътни превозни средство - ППС, регистрирани или пуснати в употреба в периода от 20 май 2018 г. до изтичане на 6 месеца от датата на обнародване на наредбата в „Държавен вестник“.

 В програмата като мярка за намаляване на замърсяването на въздуха от автомобилния транспорт е предвидено подобряване и актуализиране на националното законодателство, свързано с качеството и контрола на периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства, по време на които се проверяват емисии от отработили газове.

Затова с промените в наредбата се създават условия за автоматично предаване по електронен път към информационната система на данните, получени от средствата за измерване (газоанализатор, димомер и стенд за измерване на спирачните сили на ППС) при извършените по време на прегледа измервания. За реализирането на тази мярка е предвидено лицата, пуснали на пазара и/или в действие средствата за измерване да разработят софтуер за тази цел.

С посочените допълнения ще се подобри качеството на извършваните в контролно-техническите пунктове прегледи и ще се ограничи възможността за нерегламентирана операторска намеса при извършването на прегледите, пише в мотивите към проекта.

Затяга се контролът върху устройствата за ограничаване на скоростта на тежкотоварните камиони, като нефункционирането на устройството да се класифицира като опасна техническа неизправност и съответното ППС да не се допуска за движение по пътищата. В аргументите си вносителите посочват, че данните от пътно-транспортните произшествия показват, че голяма част от тях се дължат на превишаване на допустимата скорост от водачите на моторни превозни средства.

Товарните автомобили от категории N2 и N3 и автобусите от категории М2 и М3 се оборудват с устройства за ограничаване на скоростта, с които максималната им скорост на движение се ограничава съответно на 90 km/h и 100 km/h. Изправността на устройствата за ограничаване на скоростта на товарните автомобили и автобусите се проверява по време на периодичните прегледи за проверка на техническата им изправност.

 

Горещи

Коментирай
9 Коментара
Анонимен
преди 1 година

А в Русия изцяло отмениха ГТП, защото вече не са нужни.

Откажи
перко
преди 1 година

А СТИКЕРИТЕ КОГА ЩЕ ОТПАДНАТ, НЕНУЖНА ТЪПУТИЯ

Откажи
Босьо
преди 1 година

А стикерите??? Махайте ги!!!!

Откажи
Превод
преди 1 година

Трябва са се чете така: нов начин да измъкнат легално пари от хората . Лесно се смята: 100лв на товарен автомобил х 500 Хил. Коли е равно на 50 милиона лева. Хоп и готово - леко захранване на няколко офшорни сметки.

Откажи
емил
преди 1 година

СТИКЕРИТЕ СА НУЖНИ ЗА ДА СЕ ЛАПАТ МИЛИОНИ ЗНАЕСЕ ЗА КОГО ЗА ГОДИНА СЕ ИЗПИЛЗВАТ ОКОЛО 8 МИЛИОНА ПО 80 СТОТИНКИ ПЕЧАЛБА СА 6 И КУСУР МИЛИОНА ПЕЧАЛБА ДОШЛА ОТ НАС ЧЕ НЕ ПУСКАМЕ ЖАЛБИ И ДЕЛА ,В КОИ ВЕК СМЕ НА КАТ В ТАКЪВ СЛУЧАИ ДА ГИ ЛИШАТ ОТ КОМПЮТРИ И АДМИНИСТРАЦИЙТЕ СЪЩО КАТО ИСКАТ СТИКЕРИ ..

Откажи
Кольо
преди 1 година

Крадлива сган! Само създавате нови и нови поводи, за да ни дерете кожите! Ще ви пометем скоро, изроди!

Откажи
Георги
преди 1 година

А пътищата ,кога ще се затегнат мерките ,да пътуваме по прави ,без дупки и по евростандарт пътища?там никой не може да наложи санкции нали!и съответно мерки

Откажи
запознат
преди 1 година

С тези условия в наредбата вече работим от година.Но доста от пунктовете още не са вързани с новата система заради съдебните дела срещу наредба Н32,която наистина правно и технически е доста некадърно написана,а и новата система която ни инсталираха е доста проблемна.

Откажи
Петър
преди 1 година

Кога най после ще забраните ксенона в обикновен фар и ревящите ауспуси, които тероризират населението.? Всеки селянин с тенис и ксенон. Докога тази балканска диващина.

Откажи