Нова мания сред българските шофьори ги кара месеци наред да чакат за кола

https://auto.blitz.bg/novini/nova-maniya-sred-blgarskite-sofyori-gi-kara-meseci-nared-da-cakat-za-kola Auto.blitz.bg
Нова мания сред българските шофьори ги кара месеци наред да чакат за кола

До Нова година трябва да чакаме, ако искаме да си вземем кола на ток. Новите електромобили в България са изкупени, съобщи за председателят на управителния съвет на Индустриален клъстер „Електромобили“ Илия Левков. „Електромобили няма и на склад. Дилърите вече имат заявки за 2023 година“, допълни Левков, цитиран от "Телеграф".

Той допълни, че интересът към е-колите от Европа вече се е пренесъл и у нас. „Трендът се обърна и тук“, изтъкна той.

Проверка установи, че за да си купят ново возило, много нашенци пътуват до чужбина и си го внасят сами.

Станции

В момента в страната зарядните станции са около 650. Илия Левков обясни, че съществуват много платформи, от които човек може да се информира къде точно се намират те.

Проблем при тях е, че могат да объркат потребителите, тъй като не дават данни за това дали дадена станция работи или не. Така човек може да отиде до някой от обектите в Пловдив например и да установи, че станцията не работи.

Левков съобщи, че до края на годината или най-късно в средата на следващата ще бъде изработена единна платформа за зарядните станции за електромобили.

Това означава, че най-късно до другото лято собствениците на коли на ток ще знаят в реално време къде най-близо могат да заредят. Системата ще дава реална информация дали зарядното работи, каква е мощността и т. н. Това значително ще улесни шофьорите.

Мобилност

Вариант е и закупуването на собствена мобилна станция. Цената върви около 1500 лв. Става дума за преходни устройства, които могат да се включат в 3-фазен контакт от 380 волта.

Сред предложенията е домашна зарядна колонка, която става и за електромобил, и за хибрид. Подходяща е за зареждане в открити и закрити помещения – офиси, гаражи, паркинги. Може да се купи за 1450 лв. без ДДС. Станцията представлява пластмасова кутия от самогасящ се ABS материал, работи при температури от -30 градуса до плюс 40 градуса.

Проекти

В момента клъстерът „Електромобили“ работи успешно и усилено с община Пловдив и Центъра за градска мобилност в София. „Лятото дори имахме семинар съвместно с община Пловдив и имаше огромен интерес“, изтъкна Левков. По последни данни на клъстера общо регистрираните коли в България са малко над 3.8 милиона, като от тях електромобилите са 5052 броя, или 0.15 на сто от всички автомобили. По-голям е броят на хибридите – общо 26 230, което е 0.78 процента от всички.

Броим 50 бона за е-возило на старо

Около 50 000 лв. трябва да платим, ако искаме да си купим хубав електромобил втора ръка, показа проверка на „Телеграф“. По-малките коли вървят по-евтино. Smart ForTwo EQ 22KW например струва 32 000 лв.

Става дума за последен модел електрически Смарт с най-бързото възможно бордово зарядно 22KW. Може да се зареди за 30-40 минути на всяка обществена зарядна станция. За 47 800 лв. може да намерите запазено малко BMW с всички възможни екстри. За семейна кола трябва да извадите 35 000 лв.

Междувременно колите с двигатели с вътрешно горене на старо поскъпнаха драстично. В момента най-масовите марки от 2012-2013 г. в приличен вид излизат около 20 000 лв., като преди година цената им е била поне с 5000 лв. надолу.

Renault Megane например се продава за 22 000 лв. Колата е на 142 000 км. Сред най-скъпите предложения пък са почти нови луксозни возила, карани малко и пуснати за продажба. Сред тях е Mercedes за 180 000 лв. на 17 000 км.

Идва мода на зелените таксита

Електрическите, или зелените таксита са бъдещето, категорични са от бранша. Въпреки това е необходимо време, за да стъпят по-мощно в сектора у нас, смятат шофьори.

Столичани са първите, които могат да се возят на електротакси. Експерти обясниха, че разходите са много по-малки – 100 км излизат 2 лв. В момента у нас е много популярна и услугата за наемане на електрически коли. Има и специално приложение през смартфона, с което може да заявите ползването на кола за половин час или за няколко дни.

Услугата за момента е достъпна в София и Пловдив. Удобство е, че когато колата вече не ви трябва, не трябва да я връщате в определен паркинг, а може да я оставите на най-удобния за вас – има обособени няколко парк зони и в столицата, и в Града под тепетата.

Цените варират според колата – малка градска кола, подходяща за задръствания, с четири места и пет врати, може да наемете за 60 лв. на ден с включен пробег от 200 км. Цената на изминат км е 0.5 лв. Минава до 100 км с едно зареждане.

Удобство е, че всички електромобили са снабдени с детски столчета в категорията 15-35 кг, които ще намерите в багажника на всеки автомобил. Разрешено е също и превозването на домашни любимци, ако те са в специална клетка.

Горещи

Коментирай
2 Коментара
Винету
преди 2 години

Само олигофрен може да си купи електрически миксер за кола.Джендъри напред, думкайте се отзад.

Откажи
Бай Х..
преди 2 години

Леле,какъв масов рев ще е,когато дойде ред да се сменя батерията и се разбере цената на това неземно удоволствие+цената за рециклирането им,та така другаре,рев ще има и то як,вервайте ми !!!

Откажи