Ранните електрически автомобили не можеха да пътуват далеч с едно зареждане и опциите за презареждане на батерията често бяха ограничени до щепсел с три щифта от кухненския прозорец. Но след десетилетие и половина на развитие на батерии и двигатели, електрическите автомобили с най-голям пробег вече могат да се мерят с бензиновите си събратя по отношение на това колко далеч могат да изминат с резервоар.
Всъщност електрическите коли вече лесно преодоляват бариерата от 600 км. Цифрите, цитирани от експертите в това проучване, са взети от официалната тестова процедура WLTP. В реални условия обаче е малко вероятно някой от тези автомобили постоянно да постига обещаното си представяне.
Mercedes-Benz EQS
Обхват: 774 км.
Управлението на задните колела осигурява невероятна маневреност. EQS има коефициент на съпротивление от 0,20, което го прави най-аеродинамичният автомобил в производство, значително увеличавайки пробега. В базовата версия EQS 450+ AMG Line Premium официално изминава 774 км между зарежданията. Автомобилът може да се зарежда и до 200 kW, което означава, че зареждането с 10-80% може да отнеме само 30 минути.
Фолксваген ID 7
Обхват: 700 км.
Автомобилът има подобрено качество на интериора в сравнение с други ID EV. Информационно-развлекателната система със сензорен екран вече е по-лесна за използване. Интериорът е прост в сравнение с премиум конкурентите. По същество електрическият еквивалент на популярния Passat, ID 7 служи като изявление за намеренията за следващото поколение електрически превозни средства на Volkswagen. Колата има нов, по-ефективен заден двигател AP550.
Пежо Е-3008
Обхват: 696 км.
Последното поколение на Peugeot 3008 е трансформирано в SUV купе, за да се отличава по-добре от гамата на френската марка. Това е първият автомобил, базиран на новата STLA Medium платформа на компанията майка на Peugeot - Stellantis, която поставя висок приоритет на енергийната ефективност. Наистина, e-3008 е в състояние да произведе 4,5 mpkWh, което означава, че автомобили с 98kWh батерия могат да изминат почти 700 км с едно зареждане.
Порше Тайкан
Обхват: 679 км.
Това е жизнеспособен компромис между пространство, обхват, производителност и цена. Дебютният електрически автомобил на Porsche наскоро получи актуализация с нов двигател, монтиран отзад, който осигурява допълнителна мощност, въртящ момент и ефективност. Батерията също е преработена, използвайки различна химия за намаляване на вътрешното съпротивление. Резултатът е значително подобрение в пробега на автомобила.
Пежо е-5008
Обхват: 661 км.
Електрическите седемместни автомобили винаги са били дефицит. Всъщност Mercedes-Benz EQB заема почти целия пазар от много години. Peugeot е последният, който се присъедини към гамата с e-5008. Седемместните автомобили са подложени на електрификация, тъй като големите им платформи позволяват инсталирането на огромни батерии, а удивителният пробег на e-5008 се осигурява от гигантски блок с мощност 98 kWh.
Polestar 2
Обхват: 653 км.
Този стилен електрически седан наскоро радикално премина от задвижване на предните колела към задвижване на задните колела като част от фейслифта. Допълнителният капацитет на батерията от 4 kWh увеличава обхвата на Long Range до 653 км между зарежданията. Това е повече от конкурентите Tesla Model 3 Long Range и BMW i4 eDrive40. Пиковите нива на зареждане също са увеличени от 150 kW на 205 kW.
Tesla Model S
Обхват: 651 км.
Tesla Model S беше едно от първите масови електрически превозни средства, като многобройни актуализации го поддържаха в крак с конкуренцията. Версията с два двигателя ускорява до 100 км/ч за 3,1 секунди.
Polestar 3
Обхват: 648 км.
Цената на колата е доста прилична предвид дългия обхват и огромния списък от стандартно оборудване. Автомобилът предлага комбинация от комфорт, скорост и управление. Но въпреки прекалено оптимистичния маркетингов трик, това не е спортна кола.
Mercedes-Benz EQS
Обхват: 645 км.
Вземете седана EQS, надстройте го и добавете още повече лукс и ще получите SUV EQS. Автомобилът има огромна батерия с капацитет 118 kWh, която осигурява дълъг пробег от 645 км. Скоростта на зареждане съответства на 200 kW на седана EQS.
Tesla Model 3
Tesla Model 3, дори в най-евтината си и най-ниска форма, съчетава практичността на конкурентен седан с удивително представяне и разумна динамика.