Нов стандарт бърка отново дълбоко в джобовете на шофьорите, ето как ще стане

Предвижда се новите правила да влязат в сила от 2025 г. за леките автомобили, а от 2027 г. - и за камионите и автобусите

https://auto.blitz.bg/novini/nov-standart-brka-otnovo-dlboko-v-dzobovete-na-sofyorite-eto-kak-shhe-stane Auto.blitz.bg
Нов стандарт бърка отново дълбоко в джобовете на шофьорите, ето как ще стане

Нов екостандарт, валиден за целия Европейски съюз, ще оскъпи бензиновите и дизеловите коли и ще ги изпрати в миналото далеч преди вече официално посочената им за прощална 2035 г. Това коментираха експерти в бранша на вноса на нови автомобили, пише Телеграф бг.

Замърсяване

В четвъртък Европейската комисия представи официално стандарта Евро 7 за новопроизведените моторни превозни средства, с който се цели допълнително намаляване на замърсяването на въздуха.

Предвижда се новите правила да влязат в сила от 2025 г. за леките автомобили, а от 2027 г. - и за камионите и автобусите.

Стандартът изисква по-ниски вредни емисии от най-високия настоящ - Евро 6, и въвежда ограничения и за прашните емисии от спирачните накладки и гумите на превозните средства.

Цена

Евро 7 ще важи за всички новопроизведени превозни средства, независимо какво гориво използват. С въвеждането на тези правила се очаква намаляване с 35 на сто на замърсяването от леките автомобили и с 56 на сто от автобусите и камионите.

Предвижда се новите правила да оскъпят автомобилите с до 150 евро, а камионите - с около 2600 евро. Според ЕК обаче всяко евро, изхарчено за новия стандарт, ще доведе до спестяването на 5 евро от разходите за здравеопазване и защита на околната среда.

Ефект

„Въпросът с Евро 7 не е толкова как ще се отрази на цените на новите бензинови и дизелови автомобили, при положение че техният край е вече посочен - 2035 г. спират да се произвеждат.

Въпросът е дали компаниите няма просто да преосмислят необходимостта да инвестират в технологии, които да покрият Евро 7, или просто ще прекратят по-рано производството им и ще се насочат изцяло към е-автомобили“, коментира Александър Костадинов, председател на Управителния съвет на Асоциацията на производителите на автомобили.

Според Костадинов „Ягуар“ и „Опел“ вече са обявили, че спират производството на бензинови и дизелови коли съответно през 2025/2028 г.

„Със сигурност няма да са единствените. Заедно с тавана на въглеродни емисии, който ЕС налага (б.р. - 55% намаляване на CO2 eмисиите от автомобили до 2030 г.), този стандарт просто ще ускори края на тези коли“, добави Костадинов.

По данни на асоциацията през тази година делът на електрическите автомобили в общия брой продадени нови автомобили у нас е 3%.

Горещи

Коментирай
14 Коментара
Орлин
преди 2 години

От къде толкова ток за електричките които "не замърсяват на мястото на което се намират"?

Откажи
ЛиБеРасТ
преди 2 години

"САЩ горе, Германия долу, Русия вън!" Всичко около зелената сделка цели спазване на този англосаксонски "закон". Въглеродните емисии са идеалният клапан който регулира европейската икономика по начин да е достатъчно силна за света и достатъчно слаба за аглосаксонския хегемон.

Откажи
Шморца
преди 2 години

Все ми е интересно и искам да питам кога ще спрат производството на кораби и самолети,кедето буквално изгарянето на горивото става в атмосферата без катализатор,и всичко това го дишаме???!!?!

Откажи
Стара Американска ракета
преди 2 години

Нас това не ни засяга

Откажи
Някой си
преди 2 години

До Шморца: И кого искаш да питаш и кой ще се занимава с твоето питане след като суверена е последна дупка на кавала..?

Откажи
Иван
преди 2 години

А заводите в Девня,които замарсяват въздуха колкото 1000000 автомобила тях кой ЕС ще ги забрани?

Откажи
Зайко Байко знайко
преди 2 години

Никой не говори за т.н. "чисти" електрически автомобили! Задавали ли сте си въпроса преди да произведат една такава, кола колко токсични технологии за околната среда се ползват!?! Това явно никой от т.н. екотерористи не иска да го знае, те се възхищават на "чистия" краен продукт!

Откажи
Бат Саро
преди 2 години

Братя,недейте бре,кво че прайме после ,на конь ли че бегаме,ей ало,оно кибрит нема ,вие че спирате

Откажи
Коко
преди 2 години

Супер по рано ще се изчистят пътищата от бедните мишки, ще има места за паркиране и нема ми пречат с кочините си.

Откажи
Shano
преди 2 години

Вв

Откажи
Иван е тъпанар
преди 2 години

Иване,пише се замърсяват,а не замарсяват. Защо си неграмотен?

Откажи
Влос
преди 2 години

ПЪЛНА ЛЪЖА!!!

Откажи
Влос
преди 2 години

ТАЗИ СТАТИЯ Е ПЪЛНА ЛЪЖА,НЕ СЕ ВРЪЗВАЙТЕ!

Откажи
Гошо
преди 2 години

Бях се зарекъл да не чета фейкове от блиц. Евро китките се отказаха от този еко стандарт!

Откажи