Не бъди шаран: В тези глупави автомитове вярват дори и закоравелите шофьори

https://auto.blitz.bg/novini/ne-bdi-saran-v-tezi-glupavi-avtomitove-vyarvat-dori-i-zakoravelite-sofyori Auto.blitz.bg
Не бъди шаран: В тези глупави автомитове вярват дори и закоравелите шофьори

В автомобилните среди се носят много "експертни" мнения, правила и съвети. Те са предназначени в по-голямата си част за начинаещи водачи, които не разбират техническото устройство на автомобила. Въпреки това е много важно да разполагате с надеждна информация. Поне за да не усложнявате живота си отново, като следвате измислените правила, пише money.bg.

В тази статия се опитваме да разсеем 7 автомобилни мита, в които вярват не само начинаещи, но и опитни шофьори.

Мит 1. Преди да шофирате модерна кола, не е необходимо да загрявате двигателя

Някои автомобилни експерти казват, че при шофиране на съвременна кола загряването на двигателя не е задължително. И има няколко причини за това: бавното загряване е вредно за околната среда, увеличава разхода на газ и не носи никаква полза.

Всъщност не е така.

При загряване на двигателя по всяко време на годината е важно да се ръководите от принципа на пропорционалност.

Колкото по-висока е температурата извън прозореца, толкова по-малко време е необходимо на машинните агрегати да влязат в подходящ температурен режим. Колкото по-студено е навън, толкова повече време отнема загряването на двигателя. 

През топлия сезон са достатъчни няколко минути за загряване, но след старта не трябва да ускорявате, спирате рязко и претоварвате двигателя за 10 минути. Трябва да шофирате бавно и спокойно, като внимателно превключвате скоростите.

Тогава двигателят ще има по-дълъг и безпроблемен живот. Разбира се, трябва и внимателно да следите състоянието на автомобила, да сменяте редовно маслото, други течности и филтрите по време на експлоатацията.

Мит 2. Ако колата стои не се кара дълго време, акумулаторът трябва да се изключи

Много собственици на автомобили са убедени, че ако колата е в гаража или на паркинга за дълго време и не се кара, тогава акумулаторната батерия трябва да бъде изключена. Всъщност не трябва да правите това.

Причината е проста - дори по време на престой, бордовият компютър, алармата и радиото се захранват от батерията. Тоест все още се консумира малко количество енергия, така че няма нужда да изключвате батерията. За да не падне батерията, тя просто трябва да се зарежда от време на време. 

Мит 3. След зареждане с по-високо октаново число гориво колата върви по-мощно

Октановото число, което отговаря на автомобила, е посочено на гърба на капачката на резервоара за гориво, както и в инструкциите на производителя. Този параметър зависи от типа на двигателя. Така че двигателите с впечатляваща степен на компресия изискват бензин с високо октаново число.

Това, че горивото в зависимост от октановото число може да увеличи мощността на колата е голяма заблуда. Няма смисъл да зареждате кола с двигател, който се нуждае от гориво A-95, с A-98 и да очаквате по-енергично ускорение и динамично шофиране от него.

Мит 4. Маслото на двигателя не е необходимо да се сменя, достатъчно е доливане

Собствениците на автомобили, които поддръжката на колата си със собствените ръце, много често твърдят, че не е необходимо двигателното масло бъде напълно заменяно. Трябва да се допълва само до необходимото ниво.

Това е вреден стереотип. Всяко, дори и най-скъпото моторно масло, губи своите смазочни свойства по време на работа. Освен това в него попадат мръсотия и прах. Те могат да бъдат премахнати само с пълна смяна на маслото.

Мит 5. Шофирането по нанадолнище на нулева скорост изразходва по-малко гориво

Вероятно поне веднъж сте чували следното твърдение от автомобилистите: ако включите неутрална предавка, когато се спускате по хълм, можете да спестите гориво. Обаче не е така. В тази ситуация двигателят ще работи на празен ход и ще консумира бензин. Подаването на гориво ще спре, също и ако се движите по нанадолнище с включена предавка. 

Мит 6. Перфорираните спирачни дискове са по-добри.

Да, това беше вярно до около 50-те години на миналия век. В онези дни, благодарение на перфорацията, спирачните свойства се подобриха. Съвременните градски автомобили се движат с висока скорост и активно спират, почти като спортни коли.

Перфорираните спирачни дискове намаляват спирачния път с около 10%, но има много повече фактори, които влияят върху силата на триене в спирачките. Най-често перфорираните дискове само увеличават скоростта на износване на накладките и нивото на шума.

Те се надраскват и повреждат по-бързо, така че разумните собственици на автомобили избират стандартни компоненти за спирачната си система. 

Мит 7. В задръстване климатикът не може да се включва на пълна мощност

Собствениците на модерни автомобили твърдо вярват, че климатикът не трябва да се включва на пълна мощност, когато сте в задръстване или когато шофирате със скорост над 100 км в час. Всъщност съвременните климатици са в състояние да функционират и при най-трудните условия.

Горещи

Коментирай
11 Коментара
Капитан Петко
преди 2 години

Айде умника който е писал тази статия да зареди колата си със 100 октана бензин, после със 95 октана и да видим дали няма разлика.Този 100 октановия го продават само за красота явно?

Откажи
Бай....
преди 2 години

Разликата се усеща само при старите коли!

Откажи
До Бай
преди 2 години

Мухльо недъгав, карам кола 2019 с над 200 коня и има съществена разлика дали слагам 100 октана или 95.Ти май си карал само Ладата на дядо си и изказваш тука компетентно мнение?

Откажи
tengu
преди 2 години

Аз пък друго ще ви кажа, когато преминете границата на БГ и заредите истинско 95 разликата е осезаема. Докарах си Паджеро от Испания и още при първите 20 л. на наша земя чека светна. Веднага на диагностика да не са ме излъгали, а то какво, написа компютърчето некачествено гориво!

Откажи
Milen
преди 2 години

По мое мнение, пропускате най-важното за акумулатора, това че предпазва купето от корозия. При употребяваните повечко години автомобили ефекта е значителен.

Откажи
Георги Божинов
преди 2 години

Пести се от нанадолнище...Доказано е! Но има друго нещо, което предразполага това...изминатият път на свободна.... Няма да навлизам в подробности обаче

Откажи
Бай....до бай
преди 2 години

Мухльо е на тъпата ти майка сина й! Нещастник, сменил съм три нови коли бе, маймуно и не съм усетил разлика! Модерните коли имат автоматичен октан-коректор, ама на дали си чувал!

Откажи
Г-н Христов
преди 2 години

Статията е просто смехотворна! Г-н автора е писал, за да запълни пространство, ама по всяка от седемте точки. бЕгай!

Откажи
До Бай
преди 2 години

Майка ти ще еба в гроба помио, сменил си само ебачите на жена си понеже си недъгаво копеле импотент и жена ти търси кой да я лашка с голямата какалашка, изтърсак неземен.

Откажи
Лесни
преди 2 години

Подгряване на автомобила каква тъпотия то тогава излиза че страните с по студен климат трябва да си подгряват колата няколко часа преди да тръгне за някъде

Откажи
Байчо
преди 2 години

Някой от "специалистите" тук може ли да каже какво е октаново число и какво измерва? Да сте чували за детонационно горене???

Откажи