Публичната история на перспективния проект на групата ГАЗ започва преди четири години след дебюта на едно от тематичните изложения. Миналата година ГАЗ показа Садко-NEXT в Хановер, а сега заводът е успял да получи за камиона още един заветен документ.
В отворената база на Росстандарт се появи Одобрение за тип транспортно средство, издадено за този проект. Документът, от една страна, потвърждава скорошното начало на производството на камиона, а от друга страна, разкрива някои от техническите характеристики на серийния автомобил.
Според ОТТС, Садко-NEXT ще се произвежда с едноредна двуврата кабина с три места. Дължината на камиона ще е 6 270 мм при колесна база 3 770 мм, широчината ще е 2 345 мм, а височината на каросерията ще е 2 800 мм. Заявената товароподемност ще е до 2 620 кг, при това на камиона ще е разрешено да тегли и ремарке с маса до 2 650 кг (при наличие на спирачна система на ремаркето).
Камионът ще бъде оборудван с дизелов двигател със 150 конски сили ЯМЗ-534-43, който ще работи заедно с 5-степенна механична скоростна кутия, 2-степенна раздатка и система за четири по четири.
В окачването са използвани надлъжни полуелиптични ресори с хидравлични амортисьори, а спирачната система е с барабанни механизми и пневматично задействане. Също така има пневматичен извод за ремарке, а теглича може да бъде включен в стандартното оборудване.
Освен това, новият камион ще има лебедка, система за регулиране на налягането в гумите, фирмен шнорхел, допълнителен резервоар за гориво с обем до 95 литра и още други глезотии.
Все пак, все още не е ясно кои от гореспоменатите екстри ще са стандартни и за кои ще се доплаща.