Много страховита новина за автомобилостроенето в Европа!

  • 17.03.2020 7:52 /
  • 1140 /
  • 0
Много страховита новина за автомобилостроенето в Европа!

Производителят на автомобили Fiat Chrysler Automobiles (FCA) временно затваря повечето си заводи в Европа заради епидемията от коронавирус. 

Производството на Maserati вече е преустановено, в края на март ще са затворени шестте площадки в Италия (Мелфи, Помиляно, Касино, Мирафиори, Груляско и Модена), една в Сърбия (в Крагуевац) и Полша, съобщиха в понеделник от компанията. 

Групата FCA след други производители предприе мерки за безопасност, за да обуздае разпространението на COVID-19.

Това се случва въпреки, че разстоянието между работниците в заводите в последно време бе увеличено и на всички бяха раздадени дезинфектиращи средства. "Временното спиране на работа ще позволи на групата по-ефективно да реагира на намаляването на търсенето на пазара, осигурявайки оптимизация на доставките", се казва в изявление на FCA. 

Групата заяви още, че може бързо да възобнови своята дейност веднага след подобряването на ситуацията.  

Това съобщение последва аналогично решение на автомобилния производител на спортни автомобили Ferrari, който в събота обяви, че затваря завода си до 27 март във връзка с коронавируса, мотивирайки решението с недостиг на резервни части. 

От европейските страни Италия най-силно ще пострада от коронавируса, ставайки първата страна с национална карантина. Сега ситуацията се повтаря и в Испания и, в по-малка степен, във Франция. 

Като цяло, пандемията вече е плъзнала по целия континент, засега незасегната е само Черна гора. 

Все повече големи производители предпочитат да спрат производството си. Френската компания за гуми  Michelin също съобщи в понеделник, че спира временно работа в заводите си в Испания, Франция и Италия. 

От днешния ден един от най-големите заводи на Ford в източния регион на Испания - Валенсия, прекратява работа за една седмица, след като трима работници са се разболяли от коронавирус. 

От компанията отбелязаха, че след положителните проби за COVID-19, предприятието, според протокола, е изолирало всички, които може да са контактували със заразените. 

В един от най-големите заводи на компанията извън САЩ работят над 7 000 души. Там се произвеждат над 400 000 автомобила годишно, включително моделите Mondeo и Galaxy.

Също стана известно, че едно от най-големите предприятия в Словакия, братиславския завод Volkswagen Slovakia, излиза в принудителна ваканция, за да предотврати заразяването на персонала с 1COVID-19. В изявление на производителя се казва, че в компанията напълно осъзнават отговорността, свързана с разпространяването на заболяването, и в координация с концерна Volkswagen е взето решение за временно преустановяване на производството. 

16 март ще е последният работен ден. 

В този завод се произвеждат модели на Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda и Seat. Работят над 8400 души. Автомобилите, произведени в Словакии, се изнасят за 148 страни.

Затварянето засегна и заводите на Peugeot, Citroen и DS, както и на Opel в Германии и Полша и завода на Vauxhall във Великобритания.

Съответното решение бе взето от генералният директор Карлос Таварес и членовете на по-рано създадения кризисен екип.

От PSA заявиха, че прекратяват производството на автомобили заради зачестилите в последните дни случаи на заразяване с COVID-19 в близост до определените производствени площадки.

По думите на шефовете на компанията, прекъсването на доставките на резервни части от основните доставчици, както и спада в търсенето на пазара на автомобили, са придали допълнителен стимул за взимането на това решение. 

PSA вече затвори заводите в Мюлуз (Франция) и Мадрид (Испания). Във вторник (17 март) работа ще прекратят и заводите в Пуаси, Ренне и Сошо (Франция); Сарагоса (Испания); Айзенах и Рюселсхайм (Германия); Аалсмеер (Англия) и Гливица (Полша).

 

Заводите на автомобилния производител в Хорден (Франция); Виго (Испания) и Мангуалде (Португалия)  ще прекратят работа в сряда. Заводите в Лутън (Англия) и Търнава (Словакия) ще спрат работа в четвъртък. остановят в четверг.

Нищо не се казва за заводите за производство на трансмисии в Австрия, Унгария, Полша и Франция. 

PSA Group е вторият по големина автомобилен производител в Европа след Volkswagen Group.

 

 

КОМЕНТИРАЙ