Почти 500 представителки на прелестния пол бяха попитани, дали мъжът е по-привлекателен, когато има скъп автомобил
Каквото и да си говорим, "момичетата обичат диамантите" и скъпите автомобили, но не всички си го признават. Затова даденото допитване може да бъде определено като информативно условно.
И така, на дамите били зададени въпросите: Изглежда ли мъжът със скъп автомобил по-привлекателно, отколкото мъжът с евтина кола? и Какво прави един мъж по-привлекателен?
Това, че престижният автомобил прави неговия собственик по-привлекателен, са си признали 40% от дамите, останалите го отрекли. При това, колкото по-възрастни били жените, толкова повече марката на автомобила имала значение - за 42.9% от жените, навършили вече 30 години, и за 37.7% за жените, по-млади от 30 години.
След това изследователите решили да разговарят с всяка група по отделно. От онези, за които престижната кола била важна, 82,6% са убедени, че наличието на скъпия автомобил говори за това, че собственикът му изкарва добри пари. А 17,4% пък просто обичат скъпите неща, защото с тях е по-комфортно. 3,5% искат да се похвалят с такъв мъж и неговия автомобил пред приятелки, а 3.5% смятат, че мъжът със скъпия автомобил "ще бъде по-уважаван на пътя" и от това им става по-приятно.
От онези, които се отнасят към наличието на скъп автомобил със скептицизъм, 72,5% са на мнение, че колата в отношенията не е най-важното, важни са любовта и вниманието. 13.8% са на мнение, че сега всяка една кола може да бъде купена с кредит или лизинг и наличието на скъп автомобил въобще не говори за нищо. Напротив, мъжът може да е потънал в дългове. Други 4,6% смятат, че мъжът с такава кола е хвалипръцко и комплексар и би било по-добре той да е по-скромен.
Тогава учените попитали, освен скъпия автомобил, какво друго нещо прави мъжа по-привлекателен в очите на жената. От онези, за които колата била важна, 47.9% казали, че на първо място мъжът трябва да следи за външния си вид. При това сред жените, навършили вече 30 години, този показател бил 52%. След това се нареждат скъпите дрехи (14,6%) и престижното недвижимо имущество (6,9%).
От онези, за които скъпият автомобил не е бил важен, 60.1% си признали, че им харесва поддържаният външен вид, 6.9% са казали - скъпият парфюм, 1.4- пътуванията в чужбина В тази група скъпите дрехи са избрали само 1.4% от жените. А за престижно и луксозно жилище са настояли само 0.9%.
Трябва да се отбележи, че и двете групи са се съгласили в едно - поддържаният външен вид е много важен. За първата група това е допълнителен бонус към скъпата кола, а за втората - той е доста по-важен от скъпия автомобил.
Допитването се е провело по телефона. В него са участвали 471 жени, 280 от които са на възраст под 30 години, и 191 - вече навършили 30. Изследването е проведено на територията на Русия от CarPrice.