Двигателите с вътрешно горене доживяват дните си, но Mazda не възнамерява да се отказва от тях и води редица изследвания, засягащи биогоривата.
Биогоривото на основата на водорасли ще направи изгорелите газове на двигателя с вътрешно горене въглердоно неутрални.
От компанията обясниха, че при изгарянето на биогоривото от водорасли се отделя само въглероден газ, който впоследствие се изсмуква от атмосферата от същите тези водорасли, докато те растат.
Това не е единственото преимущество на новия тип биогориво.
Суровината за него може да се отглежда на непригодни за селскостопанска дейност земи, без да се губи за целта ценна прясна вода, използвайки само соли и отходни води.
Биогоривото на основата на водоразлите е биоразградимо и по-малко вредно за околната среда в случай на разлив.
Горивото все още се нуждае от доработки, както и процеса по отглеждането на суровината за неговото производство.
В крайна сметка горивото трябва да стане изгодно от търговска гледна точка.
Изследванията се водят от генетиците на Университета в Хирошима и физиологията на растенията към Токийския технологичен институт.
В изявление на Mazda се казва, че внедряването на биогоривото ще позволи да се продължи използването на ДВГ на около 95% от автомобилите до 2030 година.