Краят на една фалшива ера: Европейските автомобилни заводи се готвят за масови съкращения

https://auto.blitz.bg/novini/krayat-na-edna-falshiva-era-evropeyskite-avtomobilni-zavodi-se-gotvyat-za-masovi-sakrashteniya Auto.blitz.bg
Краят на една фалшива ера: Европейските автомобилни заводи се готвят за масови съкращения

Силно рекламираните електрически автомобили доведоха автомобилните производители до застой.

Бързото нарастване на популярността и широкото използване на електрически превозни средства се оказа мощна маркетингова история, за която със сигурност ще се пишат книги някой ден и със сигурност ще се правят филми.

Изведнъж, „още от самото начало“, след като се появиха, „електрическите коли“ започнаха да завладяват света под егидата на „зелената“ енергия и други „екологични“ блъфове, но представянето не продължи дълго.

Електрическите автомобили, електрическите автобуси и други „електрически“ превозни средства, изглежда, сложиха край на перспективите на двигателя с вътрешно горене: „чистият транспорт“ е по-икономичен и екологичен!

Може би струва повече, но това е временно - автомобилните заводи ще увеличат производството и целият свят ще премине към „батерията“.

Експлозивният ръст на популярността, който съпътства цялата нова история на електрическия автомобил обаче, не беше постигнат от всички наведнъж: нито от електрическата мрежа, нито от производителите на електроенергия, нито от държавите.

Първоначалните предимства, които накараха собствениците на обикновени автомобили да скърцат със зъби от завист, започнаха да се премахват навсякъде, а самите „материални привилегии“ - с други думи спестяванията - се изпариха като дим. В резултат на това през първата половина на 2024 г. продажбите на електрически коли в Германия са намалели с 16,4%.

Като цяло всичко е „много добре“ в Германия: според проучване, проведено от агенция Horvath, 59% от анкетираните автомобилни производители възнамеряват да намалят броя на служителите в германските заводи.

При което 14%, а това вече е съществено. 

Да кажем, че Volkswagen възнамерява да изгони наведнъж хиляда души от завода си в Цвикау, Bosch и Continental планират да направят същото. „Това, което произвеждаме тук, е хомеопатия. Това не е достатъчно, за да оправдае работата на поточната линия на две смени“, откровено заявява Гунар Херман, председател на Надзорния съвет на Ford Германия.

Причините за такъв тъп песимизъм се крият във факта, че продажбите на електрически превозни средства не отговарят на очакванията и без субсидии, както в Съединените щати, те губят конкуренцията на конвенционалните автомобили: електричеството в станциите е скъпо, а самите електрически зарядни станции са малко.

С други думи, без държавна подкрепа „електрическите коли“ са неефективни и непривлекателни – нито от икономическа, нито от приложна гледна точка.

Това е новина, нали?

Но светът все още не е достигнал точката, в която ще е необходимо спешно да се реши въпросът с рециклирането на батерии, което все още не е ясно как ще стане.

Също така няма единодушие какво да се прави с износените батерии (тези, които на теория трябва да бъдат сменени по някакъв начин), както и с енергийните мрежи.

Последните, честно казано, не са готови за такова натоварване: по време на тяхното разработване и инсталиране никой не отдели допълнителен капацитет за зареждане на автомобили, защото дори не можеха да си го представят.

Като цяло имаме плетеница от бели нишки, които излизат от самата идея за лична електрическа кола и напълно скриват самата история. Падането, както изглежда, ще бъде шумно, придружено с много разкрития, скрити подробности и с голяма степен на вероятност развенчаването на мита лично от Илон Мъск.

Все още не знаем това, но едно нещо е сигурно: няма да чакаме дълго - сухите дърва са подредени, запалването и кибритът са готови.

Горещи

Коментирай