Volkswagen прекратява производството на последната версия на колата, известна сред българите като "Костенурката". Всъщност моделът се казва "Бръмбар" (Beetle). Производството се извършваше в Пуебло в Мексико. Това е край на един много дълъг път на един култов модел, появил се преди цели 80 години, през 1938 година.
Beetle е символът на следвоенното икономическо възраждане на Германия и растящото благосъстояние на средната класа, най-яркият пример на глобализацията; автомобилът е признат в целия свят за символ на контракултурата през 60-те години на миналия век, за началото на епохата на разпознаваемия дизайн.
Външността на автомобила е заоблен силует, почти вертикално предно стъкло и двигател с въздушно охлаждане, разположен отзад. Той е дело на австрийския инженер Фердинанд Порше, който е бил нает за проекта от Адолф Хитлер. Още през 1955 година е била произведена едномилионната бройка на автомобила. Тогава той официално е бил наричан Type 1 и се е произвеждал във Волфсбург.
Най-добре Beetle се е продавал в САЩ. Например, през 1968 година жителите на тази страна са купили 563 522 бройки от този автомобил. Тоест, 40% от всичките произведени. Това е пикът в популярността и продажбите.
Производството на Beetle във Волфсбург е било прекратено през 1978 година. Мястото му е заето от друг култов автомобил - Golf. Производството на модела р продължило близо до пазарите, на които той добре се е харчил - в Мексико, където производството започва през 1967 година и продължава до 2003 година.
New Beetle е изцяло нов автомобил, построен на базата на модифицираната платформа на Golf, но със замисъла да навява спомени за стария Beetle. През 2012 година дизайна на новата костенурка става по-изящен, но продажбите така и не тръгват нагоре.
Преди производството да бъде прекратено Volkswagen пусна на пазара 5961 автомобила от специална ограничена серия - Final Edition, последният от които ще отиде директно в музея.