Електромобилите винаги са се смятали за по-надеждни, отколкото тези с бензинов или дизелов двигател. В края на краищата, електромобилите имат по-малко движещи се части, а това означава, че има по-малко неща, които да се повреждат.
Въпреки това, ново изследване показа, че електромобилите се чупят по-често, отколкото привичните за на коли с ДВГ.
Новото допитване, проведено от британското общество на потребителите Which», показа, че собствениците на автомобили с бензинови и дизелови двигатели по-рядко се сблъскват с проблеми през първите четири години след покупката на новата си кола, отколкото собствениците на електромобилите.
В допитването са участвали 48 000 души. За сериозни проблеми през първите четири години след покупката за заявили 39% от собствениците на електромобили и само 19% от собствениците на коли с бензинови двигатели. Сред собствениците на дизелови автомобили с проблеми са се сблъскали 29%.
Освен това, електромобилите са се оказали по-ненадеждни, защото за ремонта им е трябвало доста повече време, отколкото за конвенционалните коли.
Най-често проблемите са възниквали с програмното обезпечение, за чието отстраняване са били необходими средно по пет дни. За ремонта на коли с бензинов двигател е било необходимо средно три дни, а на дизеловите - четири.
Най-ненадеждната марка електромобили се е оказала Tesla, а най-надеждната - Kia e-Niro.