Продажбите на леки и лекотоварни автомобили (LCV) в Русия през 2022 г. са с 58,8% по-слаби от миналата година, достигайки едва 687 370 бройки, съобщи ха от Комитета на автомобилните производители AEB.
От февруари 2022 г. пазарът започна да се променя бързо: европейците и японците, след като продадоха остатъците, го напуснаха, правейки място за китайските марки.
Ако се абстрахираме от обективни причини и говорим само за автомобили (с изключение на търговски превозни средства), тогава продажбите от следните марки са били минимални за цялата 2022 г.:
Jaguar – 124 бройки (-76% спрямо продажбите през 2021 г.)
Cadillac — 162 бройки (-93%)
Лифан — 166 бр. (-73%)
Chevrolet — 266 бройки (-75%)
Honda — 368 бройки (-72%)
GAC — 437 бр. (-53%)
Opel — 694 бройки (-66%)
MINI — 745 бр. (-71%)
Jeep— 756 бройки (-53%)
Infinity — 958 бройки (-53%)
Списъкът може да включва руската марка Evolute (452 броя), но скромните й цифри се обясняват само с факта, че първите автомобили бяха пуснати в продажба едва през октомври 2022 г.
Според динамиката на продажбите най-лоша e ситуацията при следните марки:
Cadillac — 162 бройки (-93%)
Lexus — 1857 бройки (-90%)
Suzuki — 1682 бройки (-82%)
Land Rover — 1145 бройки (-82%)
Volvo — 1707 бройки (-81%)
Toyota — 19 645 бройки (-80%)
Skoda — 18 299 бройки (-80%)
BMW — 9 423 бройки (-80%)
Mercedes-Benz — 9595 бройки (-78%)
Audi — 3512 бройки (-75%)
Вероятно до края на 2023 г. много от изброените марки ще напуснат списъка напълно, отстъпвайки място на стари и нови марки от Китай и най-новите местни.