Както групата за изследвания и данни за EV Recurrent обясни в доклад за анализ на данни тази седмица, нивото за спадане на пробега при студено време зависи от автомобила и фабричното му оборудване.
След като анализира данни от 18 000 електрически превозни средства в 20 модела, изследователската група е установила, че средно електромобилите с термопомпа са в 83% от нормалния си пробег при зимни условия, пише "Ауто прес". Без термопомпа средната стойност пада до 75%. За всички анализирани електромобили средният диапазон е 80%.
„Технологията измина дълъг път през годините“, каза Андрю Гарбърсън, ръководител на отдела за растеж и изследвания в Recurrent -“Дори през последните четири години Recurrent отбелязва подобрения в зимния пробег при повечето електромобили.
Най-добре се представят през зимата автомобили с термопомпа: Tesla Model X - 89%
Tesla Model S (термопомпа) - 88%
Audi e-tron - 87%
Tesla Model Y - 86%
Hyundai Ioniq 5 - 85%
Hyundai Kona - 84%
Renault изкарва на пазара отново свой известен бюджетен модел ВИДЕО
Tesla Model X има стандартен пробег от над 520 км, който пада до 450 км през зимата. Най-слабите в списъка, с обхват под 80% от нормалното при зимни условия, нямат термопомпи, с изключение на два модела от General Motors: Chevrolet Equinox EV (74%) и Cadillac Lyriq (72%).
Recurrent проучва няколко възможности за това несъответствие и ще актуализира проучването, когато достигне до хипотеза.
Tesla Model 3 - 79%
Nissan Leaf - 78%
Tesla Model S (без термопомпа) - 77%
Ford F-150 Lightning - 74%
Chevy Equinox EV - 74%
Cadillac Lyriq - 72%
Chevrolet Bolt EV - 69%
Ford Mustang Mach-E - 66%
Volkswagen ID. 4 - 63%
Най-лошото представяне е на VW ID. 4, обхватът му спада от 470 км на Pro S без допълнителната термопомпа до едва 250 км.