България остава една от страните в Европейския съюз с най-много смъртни случаи заради заболявания вследствие на мръсен въздух. Паралелна разбивка на автопарка пък показва, че на всеки 10 автомобила само един е нов. Всички останали са стари коли, често неотговарящи на стандарта Евро 4 , 5 и 6.
България и Румъния обявиха, че ще създадат работна група, чиято основна цел ще бъде намирането на начини за ограничаване вноса на употребявани автомобили, които замърсяват въздуха.
"Тенденциите сочат, че в бъдеще ще се залага все повече на хибридните автомобили, задвижвани както от двигател с вътрешно горене, така и от електроенергия. Не мисля обаче, че в следващите 10 години можем да очакваме каквито и да било промени у нас, тъй като законодателството ни на този етап изостава тотално", коментира пред Bulgaria ON AIR Цветелина Цанева от Асоциацията на вносителите на автомобили.
По думите ѝ това се дължи най-вече на данъчното ни законодателство и покупателната способност на гражданите, за част от които е невъзможно да сменят автомобилите си с онези, които в момента се залагат като производство в Западна Европа.
"В България на първо място имаме и доста по-различен манталитет. Не сме и страна производител и трудно бихме могли да се мерим с останалите по-развити държави. А подмяната на автопарка може да стане само и единствено посредством строги финансови мерки", допълни Цветелина Цанева.