Класация посочи най-добрите джипове 4х4 за шофиране по офроуд

  • 09.04.2024 8:35 /
  • 21351 /
  • 0
Класация посочи най-добрите джипове 4х4 за шофиране по офроуд

SUV уверено оглавяват класациите за висококачествени и надеждни автомобили. Моделите предлагат комфорт, икономия на гориво, отлично управление и маневреност.

Експертите на What Car публикуваха списък със SUV автомобили със задвижване на всички колела, които са идеални за шофиране извън пътя.

Начело на списъка са BMW X7 и Range Rover, но има някои изненадващи допълнения към списъка: Grenadier е сравнително новодошъл, докато корените на Wrangler  могат да бъдат проследени до началото на 40-те години на миналия век.

Джип Вранглер

Wrangler под формата на Rubicon е не само най-мощният SUV в продажба, но и може би най-забавният. С три блокировки на диференциала и подходяща кутия с нисък обхват, която задействате чрез старомоден лост, вие се чувствате правилно въвлечени в шофирането извън пътя. Wrangler е по-малък, по-лек и по-компактен от Defender 110, Grenadier и Ranger.

Форд Рейнджър Раптор

Raptor беше изненадваща звезда на този тест. Като се има предвид, че е проектиран в Австралия, експертите подозираха, че ще има предимство по бързите черни пътища и широките чакълени площи, но не смятаха, че Raptor ще бъде толкова зашеметяващ и по-най-грубия офроуд.

Инеос Гренадир

Grenadier е много впечатляващ. Той има страхотна способност за проходимост извън пътя, осигурява страхотна тактилност и изглежда абсолютно брониран. Ако Ineos успее да намери начин да опрости процедурата за заключване на диференциала и да подобри управлението, това ще бъде още по-примамливо предложение за офроуд ентусиастите.

Дачия Дъстър

Системата за управление при спускане по хълм на Duster е стандартна и можете лесно да превключвате между предно и задвижване на всички колела. Няма скоростна кутия с нисък диапазон, но много ниската първа предавка на шестстепенната механична е предназначена да компенсира.

Задвижването на всички колела се предлага при моделите Duster Extreme от най-висок клас. На практика, когато преодолявате пясъчен или кален наклон, е трудно да се направи разлика между системата на Ignis и системата за заключване на Duster.

Suzuki Ignis 1.2 Hybrid SZ5 Allgrip

Ignis може да се предлага с допълнителна система за задвижване на всички колела, както и с интелигентна система за контрол на сцеплението извън пътя, наречена Grip Control. Според производителя Suzuki Ignis е „достатъчно здрав и гъвкав, за да ви отведе сред природата“.

Това е смело твърдение, като се има предвид, че неговият просвет от 180 мм е доста ограничен и гумите му са проектирани повече за ефективност, отколкото за сцепление извън пътя.

Nissan Ariya Evolve

Тази версия има пълен контрол и по-голям просвет от своите конкуренти. Тестовете обаче не бяха много успешни: Ariya не успя да се справи с 35% наклон. Спряла на половината път, колата просто отказа да помръдне, казват експерти. Неговите екологични гуми Dunlop Sport Maxx 050 не намериха предимство извън пътя.

И когато тестерите се опитаха да пуснат Aria надолу по хълм по контролиран начин, нейната прекалено натрапчива система за контрол на стабилността направи процеса много труден; спирачките работят по непредсказуем начин, избутвайки колата извън правата линия. След като Ariya почти заседна странично на хълм, експертите решиха да не подлагат колата на още по-напрегнати тестове.

Subaru Solterra Limited

С включен X-Mode, Subaru Solterra изкачи 35-е процента наклон, сякаш дори не беше там, като системата за контрол на сцеплението нежно извлича най-доброто сцепление, което всяка гума може да има, благодарение на финия електрически контрол на въртящия момент. Subaru остана верен на корените си, като предостави на първия си електрически SUV подходящи офроуд способности. За разлика от близнака Toyota bZ4X, Solterra идва само със задвижване на четирите колела с настройка на X-режим за допълнително сцепление на труден терен.

Land Rover Defender 110 P400e X-Dynamic HSE

Експерти тестваха най-модерния Defender в продажба: plug-in хибрида P400e. Въздушното окачване, заключващият централен диференциал, контролът при спускане по наклон и скоростната кутия с нисък диапазон са стандартни, но ще трябва да платите допълнително за офроуд круиз контрол и заключващ заден диференциал.

BMW X7 xDrive40i M Sport

X7 няма изискани режими на шофиране, блокиращи диференциали, нискоскоростна скоростна кутия или офроуд гуми. Автомобилът обаче е оборудван с регулируемо по височина въздушно окачване и контрол на спускането. Можете да поръчате X7 с 3-литров дизелов и бензинов двигател.

Range Rover D350

Тази версия разполага с регулируемо по височина въздушно окачване, кормилно управление на всички колела и блокиращи централен и заден диференциал. Голям брой широкоъгълни камери също улесняват шофирането и паркирането извън пътя.

 

 

 

КОМЕНТИРАЙ