Годишната класация на World Car Group на автомобилните производители, провеждана от независимия портал focus2move, тази година се води от Toyota.
Японците отново успяха да са пред германския Volkswagen в битката за световно лидерство. Рейтингът е изготвен въз основа на данни за регистрацията на нови автомобили в 159 страни.
Отчитайки общите продажби към октомври 2024 г., водещите позиции са заети от Toyota Group с 8,56 милиона автомобила (-2,1%), запазвайки голям марж спрямо останалите конкуренти.
Hyundai-Kia е на трето място с 5,65 милиона продажби (-3,1%). Въпреки големия брой интересни нови машини, корейският производител изпита известен неуспех поради сериозен спад в интереса на купувачите в Африка (-18%) и Азия (-5,7%).
Алиансът Renault Nissan успя да се изкачи с 1 позиция до 4-то място и отчете 5 милиона продажби с 1% ръст. Добрите показатели в Европа (+4,6%) и Океания (+7,7%) станаха основата на успеха.
Американският General Motors се покачи с 1 позиция и зае 5-то място с 4,76 милиона продажби (-4,9%). Въпреки загубата на обеми продажби в Азия (-12,7%) и Америка (-0,5%), силният растеж в Европа (+36,6%) направи възможно изтласкването на конкурентите.
Шестото място се държи от мултибрандовия концерн Stellantis. Той загуби 2 позиции наведнъж, а резултатите от продажбите възлизат на 4,74 милиона (-8,1%). Проблемите преследват производителя както в Америка (-9,6%), така и в Европа (-9,3%).
Honda Motor има успешна година. Той зае 7-мо място с 3,18 милиона продажби (-2,9%), въпреки че загуби 11,8% от продажбите в Азия.
Не са най-добрите времена за концерна Ford, който заема едва 8-мо място в класацията с резултат от 3,09 милиона продадени коли (-0,4%). Концернът успя да увеличи продажбите в Америка с 4,8%, но купувачите в Азия и Европа не бяха активни спрямо компанията - продажбите паднаха съответно с 3,6 и 14,4 процента.
Китайският BYD се покачи с една позиция и зае 9-та позиция в класацията с резултат от 2,95 милиона продадени коли. С ръст от 35,6% спрямо предходната година компанията показа едни от най-добрите показатели сред автомобилните производители. Компанията постигна огромен ръст в Америка (+422%) и Европа (+232%).
ТОП 10 допълва Suzuki, който пада с една позиция. Японският производител успя да продаде 2,64 милиона (+3,9%) коли. Спадът в търсенето в Америка (-9,6%) компенсира добрия ръст на продажбите в Европа (+14,5%).