Странни новини идват от Изтока: китайските търговци са започнаха да внасят съветски автомобили Волга. За какво са им всъщност?
Китайската икономика, въпреки всички глобални сътресения, продължава да се развива, броят на богатите граждани расте. А сред заможните в страната се разпространява страстта към ретро автомобилите.
Като истински патриоти китайските колекционери се стремят да имат в своите колекции местни автомобили, а това, меко казано, е много трудно. Сложно е, защото първите коли от китайската автомобилна индустрия са произведени в оскъдни серии.
Например, седанът BAW Dongfanghong (1960 - 1969 г.) е имал тираж от само 238 екземпляра. Мащабите на производството на другите китайски коли от 60-те години на миналия век са били подобни: FAW Dongfeng CA71 и Shanghai Fenghuang. Ето защо колекционирането на ретро китайски автомобили днес е доста трудно начинание.
Откриха уникална лимузина Волга ГАЗ-21 СНИМКИ
Но това не спира запалените китайски автофенове. Те са се научили да правят ... исторически автомобили наново. Не се ангажираме да преценяваме дали това може да се счита за нещо фалшиво, защото най-вероятно купувачът-колекционер винаги знае за произхода на експоната. Но за изграждането на такава реплика е необходима някаква основа и за тази цел с успех е използвана Волга ГАЗ-21 (1956 - 1970).
Китайските конструктори изглежда сякаш са копирали своя Shanghai Fenghuang SH 760 от Mercedes-Benz W120. Но днешните реставратори изграждат копията на базата на ГАЗ-21.
Изборът на ГАЗ-21 като "донор" за възпроизвеждането на китайските авто артефакти като FAW Dongfeng CA71 (1958) и Shanghai Fenghuang SH 760 (1964 - 1974) е странен само на пръв поглед. Всъщност тези автомобили и Волга от първо поколение са автомобили от един и същ период от време и принадлежат към една и съща конструкторска школа: с корпус с мощна подрамка, класическо оформление, солидно независимо окачване отпред и непрекъсната ос с ресори отзад. Дизайнът е направен в същия стил.
Черна мълния: Уникална 53-годишна Волга без пробег бе открита в Германия СНИМКИ
На снимката: Оригиналният Shanghai Fenghuang SH 760
Ето защо няма съмнение, че квалифицираните китайски специалисти могат при подходящото заплащане да превърнат Волга в Dongfeng CA71 или Shanghai. Още по-лесно е за тези, които планират да създадат BAW Dongfanghong, защото тя е била лицензирано копие именно на съветската Волга ГАЗ-21
На тази снимка пък е показана репликата на Shanghai Fenghuang SH 760, изработена на базата на ГАЗ-21 Волга. Открийте разликите.
FAW Dongfeng CA71 се счита за първата напълно китайска кола. Но е произвеждана само в период на 12 месеца - 1958 година.
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!