Марката на Stellantis Leapmotor ще продава електрическия средноразмерен SUV C10 за по-малко от 37 000 евро и малкия EV T03 за по-малко от 19 000 евро - цени, които подбиват повечето от цените на техните конкуренти, пише ауто прес.
В Италия, където автомобилите бяха официално пуснати на пазара на 23 септември, C10 ще започне от €36 400, а T03 ще започне от €18 900. До края на октомври C10 ще се предлага на намалена цена от €34 400, а T03 на €17 900 в Италия.
Цените може да варират на други европейски пазари, казаха от Stellantis. Leapmotor ще може да избегне данъчните тарифи на ЕС за китайски електромобили при T03, защото сега се сглобява от комплекти в Tychy, Полша. За момента C10 все още се произвежда в Китай и се изнася за Европа, въпреки че изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес каза през юли, че няколко модела Leapmotor в крайна сметка ще бъдат произведени в Европа.
Stellantis притежава мажоритарен дял в Leapmotor International, съвместно предприятие, създадено за продажба на моделите на марката извън Китай. Stellantis също има миноритарен дял в Leapmotor. До края на тази година Leapmotor International ще започне продажби в Белгия, Франция, Германия, Гърция, Италия, Люксембург, Малта, Холандия, Португалия, Румъния, Испания, Швейцария и Обединеното кралство. Автомобилите ще се продават чрез търговската мрежа на Stellantis , съобщиха от компанията.
Сред средните SUV автомобили, предлагани в Европа, C10, който има WLTP пробег от 420 км е с няколко хиляди евро по-малко от най-продавания Tesla Model Y, който започва от €39 690 в Италия във варианта с един двигател и задно задвижване на колелата с пробег от 455 км по WLTP. C10 има по-бавна скорост на зареждане с постоянен ток, при максимум 84 киловата в сравнение с 220 киловата на Model Y.
Основният конкурент на T03, който има пробег от 265 км, е правената в Китай Dacia Spring, лек автомобил, който в момента се продава в Италия на цени, започващи от 17 900 евро с пробег от около 225 км. Пролетта обаче моделът ще подлежи на допълнителни тарифи на ЕС. Бъдещи електромобили под €20 000 са планирани от Renault (включително миниавтомобила Twingo) и Citroen (версия с малък пробег на малкия хечбек e-C3).
Leapmotor International не разкрива целите си за размер на продажбите, но заяви, че очаква да има 350 точки за продажба в световен мащаб до края на 2024 г. По едно ново превозно средство ще бъде въвеждано всяка година през следващите три години. Първият нов модел за Европа ще бъде B10, който ще бъде представен на автомобилното изложение в Париж през октомври. Автомобилът ще е насочен към „най-големия пазарен сегмент“, каза Leapmotor, без да дава повече подробности.